Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia - 31 mars 2009 18:13

Hej!

Här sitter jag med färg i håret. Inget jag hade planerat men mamma hade en extra färgburk så hon fick hiva i det. Ska skölja ut det om typ tio minuter. Fast kommer nog inte bli så jätte stor skillnad eftersom jag är brunett och färgen var brun. Men en liten nyans ändring kanske det blir iallafall. :P

Idag i skolan började dagen med mentorsgrupp. Inge speciellt, pratade lite. På svenska sen så var det dags för min grupp att visa upp vårat drama. Gick väl inte riktigt som planerat för efter bara några få repliker så tappa vi helt bort oss. Så det fick bli improvisation. Men vi fick nog med det viktigase iallafall. Men det blev nog svårare för publiken att förstå. När alla var klara körde vi en improvisations övning. Orkar inte förklara hur den gick till, men den var ganska kul.

Sen hade vi engelska. Jobbade på, inge speciellt hände. PÅ so:n jobbade vi också bara på. Efter lunch hade vi bild. Jag kom på vad jag ska göra för tryck så jag ritade upp det och började skära ut. Det blir en blomma. Ganska simpelt och tråkigt egentligen, men va fan, det får duga nu. Sen blev det inge stan för mig oc Ellinor för vi hade vitt fält. Hemkunskap blev det. Vi bakade scones. Var väl ganska kul och blev helt okej gott. (det där lät mysko formulerat, men jag tror ni fattar va?) Eftersom det gick så snabbt så hade vi typ en timme kvar. Då höll vi på med ett boende jobb, eller vad man ska kalla det för. Vi "fick" 20.000 kronor och med dom pengarna skulle vi kolla i kataloger och inreda en lägenhet. Var väl helt okej. Slutade efter det och så var klockan fyra. Åkte då hem. Har setat och gjort ett no arbete som jag ska lämna in i morgon. Inte så roligt, men nu är jag iallafall klar, ska bara kolla igenom det lite senare.

Nej, nu är det bara två minuter kvar tills jag ska skölja ur håret så jag måste sluta.

Ha det bra. Kram.

Av Sofia - 30 mars 2009 20:58

Lägger in ett till klipp på den här grymma killen. Han är så bra!

Av Sofia - 30 mars 2009 20:26

Jag sitter här och hickar. Stör mig på att hicka!

Har varit i skolan idag. Där hände det väl inte så mycket. På svenskan var vi i aulan för att spela upp våra draman. Men min grupp är inte klar så vi ska göra det imorgon istället, men vi är ju minst lika oklar då som idag, men aja, vi får improvisera lite och göra vårt bästa. På spanskan sen jobbade vi i nå häfte. På matten satt jag och fyra kompisar i grupprum. Vi snackade och hade kul, men fick faktiskt jobb gjort också. På no:n sen blev det väl inte så mycket gjort. Dom som var klara med inlämningsuppgiften fick typ göra vad dom ville och dom andra fick jobba vidare. Eftersom jag var sjuk hela förra veckan så jobbade jag. Men jag läste bara lite, så mycket mer blev det inte. Men jag har det mesta klart faktiskt, nu gäller det bara att skriva rent och sammanfatta lite. Blir nog bra tillslut hoppas jag. På elevensval sen så var det bild som vanligt. Jag målade ett v-träd. Haha, ett jätte simpelt träd som jag lärde mig i sexan. Men jag kom inte på något att göra så jag gjorde ett sånt.

Imorgon om vi slutar i tid, det vill säga senast tre (beror på vad vi har för vitt fält) så ska jag och Ellinor åka till stan. Vi tänkte börja kolla lite på balklänningar. Ska bli roligt. Får se vad vi hittar. Man måste ju snart börja bestämma sig. Det är ju typ bara två månader kvar. Jag måste även bestämma frisyr. Det ända jag har bestämt om den är att jag ska ha en tiara i, sen vet jag inge mer. Nå förslag?

Jag har fortfarande hicka! Jätte störande. Hoppar i hela kroppen varje gång jag hickar. Ska försöka nu med att hålla andan så får vi hoppas att det går över.

Ha det bra!

Av Sofia - 29 mars 2009 22:00

Härlig kille!

Av Sofia - 29 mars 2009 19:21

Hej alla glada!

Söndagen börjar lida mot sitt slut och vad har hänt idag? Blev väckt vid halv tio av mamma som sa att det nog var dags att gå upp för min syster och hennes familj skulle komma snart. Tror ni jag gick upp? Nej, jag somna om. Vaknade sen av att dom kom. Hörde hur min syster sa åt sin son: Nu går vi in och väcker Sofia med pickpickdöden. Jag tänkte bara: nej, snälla! Dom kom in men var snälla nog att låta bli. Jag gick upp gjorde mig iordning och sen umgicks jag med dom. Lekte med lillungen. Vi var ute och spelade innebandy, han cyklade lite och gungade. När vi sen skulle fika kom han på att våran termos var jätte rolig. Vi har en sån där pumptermos och han tyckte ju att det var roligt att trycka så kaffe kom. Han fyllde på allas koppar. När dom sen hade druckit upp fyllde han på igen och igen och igen. Snacka om att dom fick dricka mycket kaffe, försökte väl säga nej, men han var så härlig så vi lät han.

Dom åkte hem vid halv tre och då satte jag mig lite vid datorn. Sen la jag mig på sängen och smsade lite med kompisar och jag blev så trött så jag somnade. Vaknade typ en timme senare alldeles mosig i huvudet och då får man såklart ett hurtigt sms av en kompis: Jag har tråkigt, hänger du med ut en sväng? Haha, det kunde hon ju glömma.

Har kollat på One tree hill. Mycket spännande avsnitt!

Hela den här dagen har känts seg. Eftersom vi har ställt fram klockan en timme så borde det ju kännas tvärtom, men ikke.

Imorgon är det skola som gäller. Jublar jag? Nej, inte direkt.

Ha det bra!

Kram.

Av Sofia - 28 mars 2009 23:18

Har precis kollar klart på Wallander- Hemligheten och jag säger bara det: Fy fan vilken bra film! Har förut tyckt att Mastermind har varit den bästa av alla Wallander filmerna, men det vette katten om inte den här var bättre. Men den var ju så hemsk!! Stefan, min favorit polis! Usch, vad jag led när jag såg honom. Fy vad dåligt han måste ha mått! Sen Linda också som hittade honom död där i fotöljen. Hon sa att hon älskade honom! Usch, vad jag tyckte synd om henne. Som tur är var det bara en film! Men iallafall, det var så att tårarna rann. Det sorgliga med Wallander filmerna är ju att hon som spelar Linda (Johanna Sällström) har tagit livet av sig. Det är ju egentligen ganska hemskt då att se henne på film, men veta att hon inte lever. Men ja, som sagt, det var en skit bra film. Se den om ni inte har gjort det!

Av Sofia - 28 mars 2009 20:43

Ni har väl hört att man ska släcka ljuset en timme med start klockan 20.30 med tanke på miljön. Om inte så vet ni det nu!

Av Sofia - 28 mars 2009 19:32

Jaha, här händer det inte så mycket. Blev inge kakbak idag för pappa höll på i köket för vi ska byta bänkskiva. Satt nyss och kollade på "Sveriges smartaste barn" hihi, man känner sig ganska smart när man kollar på det för man kan nästan alla frågor. Hur gamla är dom som är med och tävlar?

Ikväll blir det väl att kolla på "Robinsson" Sen ska jag också se Wallander- hemligheten. Det sägs att den filmen är riktigt bra så vi får väl se.

Imorgon kommer min syster och hennes son hit. Blir väl till att busa med honom då da. Roligt.

Inatt ska vi ju tydligen ställa fram klockan också. Vi förlorar en timme. Katastrof, nej då, jag överlever. :P

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards