Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 25 januari 2011 21:33

Jag är trött! Så fort jag skrivit lite här tänkte jag ta och sova.

Idag på naturkunskapen gjorde vi en liten rolig sak. Vi tog bakterieplattor och fick välja föremål att testa... Jag tog mobilen och min penna jag använder dagligen, får se hur mycket bakterier det finns på dom. Svaret får vi nästa vecka :P

På idrotten var vi upp till åsbobacken och åkte madrass. Kul var det. Läraren hade tagit med två stora tjocka madrasser vi åkte på och jäklar vad fort det gick. Haha, vi alla blev som barn på nytt när vi åkte där nerför backen och snön yrde upp i ansiktet på en :P

Sen har det inte hänt nå speciellt under kvällen och nu tänkte jag dejta sängen.

Godnatt :)

Av Sofia - 23 januari 2011 20:50

Helgen har varit lugn, inte hänt så mycket. Var ute och övningskörde idag och det gick finfint. Inte kört sen i november så var lite ovant i början men kom snabbt in i det igen. körde runt lite uppe vid ingarvet men sen körde jag hela vägen hem också så det blev rondeller och trafikljus. Men det gick väl bra, fick inge motorstopp iaf :P

Under kvällen har jag gjort klart arbetet om diabetes som ska in imorgon så nu har jag det ur världen. skönt. ska även ha ett litet prov på det imorgon men det är inte så svårt så det ska nog gå bra, får hoppas på det iaf :p

har matte igen imorgon. 3 timmar! gruvar mig lite. Jag har inte så mycket emot själva matten men när det blir tre timmar i sträck blir det jobbigt. Hjärnan är helt mos efteråt och den sista timmen fattar man ändå inget av vad man gör, men men :p

har även kollar på solsidan ikväll. Följde det inte förra säsongen men eftersom alla säger att det är så bra så har jag börjat kika nu, och ja, det är ju lite små roligt :P


ha det bra!

Av Sofia - 20 januari 2011 20:39

Hej på er!


Vad har hänt idag då? I skolan hade vi först social omsorg. Jag och Sandra skrev ett litet manus till våran redovisning, vi ska köra lite teater, blir nog bra det, måste få med micke på det bara :P Sen på omvårdnaden snackade vi lite bara och sen fick vi sluta. 13.40 var det sen samling för att gå upp till Lustigknopps demensboende där vi ska börja ett nytt projekt. vi ska bara där 1 timme 10 torsdagar i rad och vi ska ha aktivitet med en varsin boende. Idag hade vi först samling och chefen och personalen som har hand om det snackade lite. Sen fick vi våra brukare tilldelade och vi gick upp till avdelningen. Jag, sandra, micke, madde och lovisa hamnade på samma och det känns jättebra. :) Vi satt och pratade och fikade med brukarna och hade en trevlig stund. Och det var jättekul att få komma tillbaka. jag var ju där och jobbade i somras så det var riktigt roligt. Personalen kände igen mig och hejade och tanten jag fick var den jag ville ha. Kommer nog bli tio roliga torsdagseftermiddagar där :)

När vi hade slutat för dagen gick jag och Sandra hem till henne. Vi satt och snackade och kolla lite på One tree hill :) Åkte sen hem och sen dess har det inte hänt mycket, la mig i badet en sväng och nu sitter jag på skype och snackar med micke, elin och daniela. Men nu måste jag sluta skriva, dom klagar på att det låter för mycket om mina tangenter. :P


Vi hörs, ha det bra!

Av Sofia - 19 januari 2011 21:23

Hej på er!


Hade lång dag i skolan idag. Började med naturkunskap där vi pratade om vad som är liv och hur allt liv på jorden skapades och grejer. Man kan ju bli alldeles tokig av sånt tänkande... :P


På psykologin såg vi klart filmen vi började se igår. The experiment hette den. Lägger in en trailer som ni kan kika på. Kan berätta att den är baserad på en verklig händelse. Ett experiment dom utförde med ett gäng killar. Dom blev inlåsta i en lokal och blev uppdelad i två grupper. Ena gruppen var fångar och den andra fångvaktare. Dom var hela tiden bevakade för att se hur dom skulle klara det. Ja, vet inte riktigt hur jag ska förklara, ni får väl som sagt kika på trailern så kanske ni fattar. Var en bra film iallafall, fast man blev ganska irriterad på hur idiotiska dom var emellan åt.


Sista lektionen hade vi individuelltval och där har jag matte B. Och en sak har vi kommit fram till. Det är tortyr att sitta och plugga matte i tre timmar!! Det går bra i början men sen blir hjärnan helt mos och ingenting går! :P


Men nu så ska jag dra mig mot sängen, får se om det blir som jag och sandra sa, att vi kommer drömma om X och Y och parenteser och annat mattegrejs :P

Ha det bra, godnatt.

Av Sofia - 18 januari 2011 21:09

Jag tänkte att jag skulle börja blogga igen, det höll några dagar sen tog det stopp. Haha, men vet ju inte vad jag ska skriva om. Att bara tjata om vad man gör om dagarna känns inte så givande, jag gör ju inge speciellt. det är bara skolan och kompisar som gäller, inte nå direkt spännande. Men men, gör väl ett ytterligare försök till att blogga. Har ju bloggat från och till i flera år, men på olika ställen. Kommer inte ihåg vad den första hette, men sen var jag på nogg.se ett bra tag innan jag tillslut hamnade här. Så ja, jag får väl ändå försöka fortsätta, om inte annat är det ju kul att kunna gå tillbaka och kika vad som hänt.


Idag i skolan började vi med två nya ämnen. Naturkunskap och psykologi. Båda två verkade ganska roliga, får väl se om jag fortsätter tycka så. :P

Efter skolan gick jag ner på stan och mötte upp ellinor. Vi har inte träffats sen innan jul. Ojojoj, inte bra:P Vi gick och käkade och satt och prata, vi har alltid så mycket att prata om. :P


Nu blir det väl till att kika runt lite här och se om man hittar nå kul sen blir det nog sängen, skola igen imorgon . :)


Ha det bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards