Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Sofia - 23 mars 2009 16:35

Hej på er!

Idag har vi haft en antinazistdag i skolan. Dagen började med en timmes föreläsning i aulan. Det var en mycket intressant och rolig föreläsning. Det var en kille som var där och berättade om sitt liv. Hur han hade hamnat i en nazistiskorganisation, men sen lyckas ta sig ur. Han var duktig på att föreläsa måste jag säga. Han var lite skämtsam av sig så det blev roligt att lyssna. Efter det hade vi lite diskutioner i klassen. Sen fick vi en halvtimme med den här killen för att ställa frågor. Efter det var det lunch. En timmes lunch fick vi. Mer än vad vi brukar ha. Skönt! Sen såg vi en film som hette "blå gul nazism", tror jag. Var väl kanske inte en jätte bra film, men det gick att se. Efter det var det ytterligare lite diskutioner och sen en ny föreläsning. Denna gång var det en annan kille och han pratade om sverigedemokraterna. Helt okej föreläsning, men den första var bättre. :P

Efter det skulle vi skriva ihop en utvärdering och sen fick vi sluta. Så det var en ganska bra dag.


Varför ska det snöa? Nu hade det ju börjat kännas som vår och så får vi det här bakslaget. Jag vill inte ha nå mer snö! Jag vill att det ska försvinna. Jag vill ha värme!!


Jag har dessutom blivit förkyld. Inte så värst kul. Men det är sånt man får ta ibland.


Ha det bra!

Kram.

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards