Alla inlägg under december 2009

Av Sofia - 31 december 2009 13:12

 

GOTT NYTT ÅR!

 

 

  

Av Sofia - 29 december 2009 22:11

Hej på er!


Jag har varit dålig på att blogga dom senaste dagarna. Sorry!

Får väl köra en liten sammanfattning nu då...


I lördags hände det väl inte så mycket! Jag, pappa, fredrik och erika spelade plump på kvällen. Trevligt trevligt. Fredrik vann dock inte då heller fast han var så kaxig och skulle göra det... men han kom tvåa i alla fall.

På söndagen åkte vi alla till farmor och farfar. Vi alla innebär: jag, mamma, pappa, fredrik, erika, hundarna, helena, janne, victor och axel. Hos farmor och farfar var även vickan, ralph och nellie. Vi åt lunch och umgicks och fikade... Vid fem tiden började vi röra oss hemåt.

Igår var jag och mamma först en sväng på stan. Mamma klippte sig och jag var och lämnade tillbaka en tröja jag fått i julklapp. En snygg stickad kortärmad tröja. Men den var nog lite för stor för den blev så pylsig. När mamma sen var klar så åkte vi till mormor och morfar. Hade nämligen träffat på anders, ann-sofie och johan på stan och dom skulle dit och fika så då åkte vi också dit. :p Så blev kvar ett tag där då da.

Idag har det väl inte direkt hänt så mycket. Elli ringe på eftermiddagen och vi har inte pratat sen i onsdags så det var på tiden. :p


Så nu har ni fått lite uppdatering. Har inte så mycket mer att säga nu tror jag.


Ha det så bra!

...

Av Sofia - 26 december 2009 21:58

Måste ju bara lägga upp en bild på vår sötnos... Finns en till gullunge, men han lyckas man aldrig få på kort nu för tiden dock...


  

Av Sofia - 25 december 2009 22:41

Till lunch idag kom helena, janne, victor och axel. Vi hade lite mer julklappsutdelning och åt lunch. Under eftermiddagen droppade mormor, morfar, anders, anki, mikael, ann-sofie, johan, fredrik och erika in också. Det blev fika och vi umgicks...

Efter att alla åkt så har det inte hänt så mycket. Jag, pappa, fredrik och erika har spelat plump under kvällen. Fredrik var så kaxig innan att han skulle vinna, men nej då, det gjorde han inte. ;)


Nu ska jag snart börja dra mig mot sängen...

Vi hörs.


Natti natti.

Av Sofia - 25 december 2009 00:07

Då var julafton över. Jag har haft en underbar dag!! :D


Vid halv tre tiden kom fredrik och erika. Strax därpå åkte vi iväg till min morbror. Där firade vi med morbror och hans familj och mormor och morfar.

Julmat blev det såklart. Aldrig varit riktigt förtjust i det. Men tyckte faktiskt det var ganska gott i år. Det är väl kanske nått man lär sig äta med åren. :P

Sen satt vi och umgicks lite innan det var dags för tomten. Eftersom vi inte hade nå småbarn med i år så blev det väl inte nån seriös tomte. Min morbror hade på sig en tomte rock och en tomteluva med flätor. Så söt... Eller?... :/

Vad fick jag för julklappar då? Har jag varit snäll i år? Det måste jag ha varit med tanke på vad jag fick... Det började med en ny cam som jag önskat mig. Nya hörlurar också. Sen en visp, osthyvel, katrull och en brödrost som jag kan lägga i min samling tills jag flyttar en vacker dag. Sen fick jag även två tröjor. En stickad kortärmad och en munkjacka. Sen det bästa av allt. Som jag inte alls trodde att jag skulle få. Nämligen en ny mobil!!! Min mobil har ju krånglat jätte mycket. Mamma sa för nån vecka sen att jag skulle få köpa en ny nu i mellandagsrea så det har ju jag kört in mig på. Men så satt jag där. Började öppna julklappen. Satt och lyssnade och skrattade med dom andra så kollade inte så noga när jag öppnade. Men så drog jag ut kartongen ur papperet och får syn på en bild av en mobil. Jag trodde inte det var sant. Blev alldeles tyst och bara stirra på den och sen på mamma för att typ få en bekräftelse av att det var sant. Och det var det! Helt otroligt! Den är jätte snygg och cool! Dessutom är den rosa! Modellen är gt-s5230. Och den är toutch! Mamma var nog lite orolig för att jag inte skulle gilla den för härom dagen när vi pratade om mobiler sa jag att jag inte gillade toutch. Men såklart beror väl det på att jag inte är van så tycker det är lite krångligt. Men det lär man sig nog fort. Bara av att ha suttit och hållt på med den nu ett tag tycker jag inte att det är nå större problem. Smidigt ju!

Efter att alla julklapparna var öppnade så fikade vi lite. Tårta!

Sen satt vi och umgick ytterligare lite tills det att vi åkte hem strax efter nio.

Sen har det inte hänt så mycket. Har mest suttit och hållt på med mobilen och lärt mig den. Alltid kul med nya mobiler. ;)


Nu ska jag strax börja dra mig mot sängen...

Vi hörs...


God fortsättning!

Av Sofia - 24 december 2009 11:08

Nu är den här!! Julafton!!! Hoppas ni alla får en underbar jul!!! <3

Från mig till er...

 

GOD JUL!


  

Av Sofia - 23 december 2009 22:18

Julafton imorgon!! Det är ju hur underbart som helst. Jag älskar verkligen julen. Lite tråkigt bara att min julkänsla är lika med noll!! Men hoppas den hamnar på max imorgon istället då da. :P


Idag har min syster och hennes söner varit här. Vi åt lunch och tog en promenad till plantagen och siba med axel i vagnen och victor på snowracen. Sen hände det väl inge speciellt. Var hemma och umgicks. Min syster skulle sen läsa för victor, jag låg bredvid och fick helt plötsligt värsta skratt attacken. Tror det började med att hon lät så engagerad när hon läste. (ironi i rösten) Och sen när jag väl börjat skratta så gick det inte att sluta. Och på grund av att jag skrattade så började min syster att skratta och för att vi skrattade så började victor att skratta. Så där låg vi på sängen och skrattade för fullt så att tårarna rann, haha. Hon kunde i alla fall tillslut läsa klart boken... :P


Under kvällen har det inte hänt mycket... Fick första julklappen av mamma och pappa i alla fall. Mamma tycker jag är så tråkig som inte längre vill ha nån julklapp på morgon, men hon tyckte jag skulle ha detta nu så jag kunde använda det imorgon i alla fall. Och i paketet låg det lite nytt smink. Har velat ha det ett tag nu men inte tagit mig råd att köpt. Men nu så. :D


Som sagt så är det julafton imorgon och det ska bli så härligt!!

Tror jag slänger in en julhälsning imorgon, men skulle det bli att jag inte hinner så kommer det en liten nu. GOD JUL på er alla! :)

Av Sofia - 23 december 2009 19:41

Har lagt klapparna i sängen, kakorna är tvättade, golven är bakade, har hängt ut gröten i julkärven, lagt skinkan i frysen, köttbullarna är slängda, satt fjädrar i riset, har klätt granen med nybakta lussekatter eller var det dem vi skulle haft på lucia?

Strunt samma huvudsaken är att jag har järnkoll på allt, snart klar och inte ett dugg stressad, trevlig midsommar på dig... ;)

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards