Alla inlägg under september 2009

Av Sofia - 30 september 2009 22:02

Kom hem från jobbet för ungefär 45 minuter sen. Har gått bra idag. Jobbat hela eftermiddagen och kvällen. Så är lite lagomt trött nu då. :P

Har rullat på som vanligt. Fick testa att själv sitta i en lift idag. Den drog upp en från sittande till stående. Var kul att testa, veta hur det känns liksom.

En sväng på eftermiddagen så tog vi cykeln runt. Hade inte min egna cykel idag. Men dom hade några som man kunde låna. Så det gjorde jag. Men den hade bara bakbroms. Ingen handbroms alltså som jag är van vid. Så lite konstigt och läskigt kändes det att cykla ibörjan. Men det gick bra. ;)

Nu ska jag ta och krypa i säng så jag är pigg imorgon bitti. Börjar halv åtta då.


Ha det bra!

Av Sofia - 29 september 2009 21:47

Ännu en dag på apu:n har man gjort nu då. Var roligare idag än igår i alla fall. Börjar komma in i det nu och då när man känner sig trygagre så blir det ju kul. :) Imorgon jobbar jag kväll. Så börjar klockan två. Nice, då får jag sova imorgon bitti. :P

Har legat och kollat på idol och andra avenyn nu ikväll. Men är så trött så ska snart se till och ta mig i säng.

Vi hörs! Ha det bra!

Av Sofia - 28 september 2009 21:04

Då var första dagen på apu:n gjord då och det gick väl bra. Var helt okej, blir väl roligare och roligare ju mer man kommer in i det...

Har inte så mycket att skriva egentligen... Får se om det händer nå nytt imorgon. :P

Ha det bra!

Av Sofia - 27 september 2009 21:57

Jaha, då var helgen slut då. Imorgon börjar min apu. Nice. Ska vara på "hemtjänsten norslund" två veckor nu då alltså. Hoppas det blir bra då. Men det tror jag väl. ;) Kul och komma ut och göra nått annat än att bara gå i skolan också. ;) Aja, vi får väl se hur det blir!

Av Sofia - 26 september 2009 23:06

Har varit ner på stan idag med mamma och införskaffat lite nya kläder. Nice nice. Blev två par jeans, en tunn svart/vit randig tröja, en brun puma hoodtröja och en sjal. :D

På eftermiddagen så kom min morbror och hans sambo förbi. Vi satt ute på altan och fika och snacka. När dom efter nån timme åkt hem så gick jag ut en sväng med en kompis. ;)

Kvällen sen har det inte hänt så mycket. Sett två filmer. She's the man och tillbaka till kärleken. Sett båda förut. Men helt okej filmer så...:P

Ganska lugn och slapp lördag. Men skönt det också...

Nu ska jag kolla runt lite om det händer nå kul här på datorn då.

Ha det bra!

Av Sofia - 25 september 2009 21:55

Fredag och helg! Så skönt!

Har varit i skolan idag. Men hade bara två lektioner. Sista avr inställd. :P Så det var bara svenska och engelska som gällde och sen fick vi sluta. ;) Sista skoldagen idag då på två veckor. Apu:n börjar ju nästa vecka. :)

Åkte hem och en kompis kom hit. Vi cyklade sen ner på stan. Men där var vi väl inte så länge. Drog hem till henne istället. Var där hela eftermiddagen. Pratade och hade skoj. Åkte sen hem och under kvällen har det inte hänt så mycket. Suttit här vi datorn och kollat lite på tv.


Ha det bra!

Trevlig helg på er!

Av Sofia - 24 september 2009 22:58

Hej på er!!


Varit i skolan idag. Började med musik. Vi började jobba med våra covers. :P

Sen hade vi "medicinsk grund". Skulle se en film, men den funkade inte som den skulle så vi fick jobba med frågorna som ska vara klar tills imorgon. Men eftersom jag redan var klar med det så blev det en ganska skön lektion. :P Hade sen lunch. Lång lunch! Vi var ner på stan en sväng. Satt sen i caféterian och snacka och spelade lite biljard. Sen hade vi "omvårdnad". Där gick vi igenom sekretesslagen och fick skriva på nå papper inför apu:n.

Sist sen i dag så hade vi idrott. Jag och tjejerna spelade pingis, Skoj skoj. :P

Eftermiddagen och kvällen har det inte hänt så mycket. Ringde till min apu plats och fick lite information. Sen har jag jobbat med en uppgift i omvårdnad som ska vara klar tills imorgon. Och klar är jag nu. :) Härligt! Sen har jag suttit här vi datorn och kollat lite på tv.


Nu ska jag snart bege mig mot sängen.

Vi hörs!

Av Sofia - 23 september 2009 21:50

Skola som vanligt idag. Hade matte prov första lektionen. Hoppas det gick bra, kändes så i alla fall. :P

Sen hade vi omvårdnad där det var tre undersköterskor och berätta lite om yrket. Lunch därpå.

Sen hade vi msk. Där kollade vi på en film som hette "Hederns pris". En verklighets baserad film om en tjej som blev mördad av sin pappa och tre farbröder för att hon inte "skötte sig". Blir så arg på hur det går till ute i världen på vissa platser. Så frågade reporten en man om han skulle kunna mörda sin dotter. Han ba: Ja, visst, sköter hon sig inte så... Man ba, men hallå, hur tänker ni?

Efter den lektionen fick vi sluta för vår lärare är bortrest och hon som har oss istället skulle på nån utbildning. :P

Japp, eftermiddagen och kvällen har bestått av det gamla vanliga. Men har också varit duktig och pluggat lite. Så nu är jag klar med uppgiften i medicinsk grund. Härligt!

Nu ska jag ta och göra mig iordning och börja tänka på sängen.


Ha det bra!

God natt.

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards