Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Sofia - 2 mars 2009 19:55

Nu är jag äntligen klar med det skriftliga till bildarbetet. Känns bra. Tror även det blev ganska bra. Hoppas det duger.

Ikväll börjar cityauten igen. Det ska jga se. Är sista säsongen nu. Jag har sett ända från början så nu måste man ju se slutet också. Det är 15 säsonger, så det har blivit en hel del. Men jag tycker säsong 4-10 typ va bäst. Dom första fyra säsongerna tycker jag är lite omoderna så det blir tråkigt. Säsong 10-15 har skådespelarna bytts ut så mycket, några av mina favoriter har försvunnit. Nån mer som kollar på det? Vad tycker ni i sånna fall? Men för er som inte kollar på det då, vad handlar det om egentligen? Jo, det ska jag berätta.

Cityakuten är en amerikans tv-serie från 1994. Det utspelar sig på akutavdelningen på County General Hospital, Chicago. Serien fokuserar på den tappra personalen som dagligen möter människor med stora och små problem. Publiken får även lära känna de olika läkarna och sjuksköterskorna och få en inblick i deras privatliv.
De första huvudrollsinnehavarna var Anthony Edwards som Dr. Mark Greene, George Clooney som Dr. Douglas (Doug) Ross, Sherry Stringfield som Dr. Susan Lewis, Noah Wyle som medicinstuderande John Carter, Julianna Margulies som Chefsjuksköterska Carol Hathaway samt Eriq La Salle som Dr. Peter Benton. Dom här skådisarna byts ut under seriens gång. Man får följa dom på jobbet med olika medicinska fall, men även på hemmaplan med kärlek och familj. Vissa blir man mer fäst i än andra. Min absoluta favorit är Noah Wyle som John Carter. Ibörjan är han en osäker, blyg medicinstuderande. Men under seriens gång så blir han bara bättre och bättre. Tillslut är han färdigutbildad och en toppen doktor. Efter ett tag kommer Maura Tierney som Abby Lockhart, hon blir en favorit tillsammans med Goran Visnjic som Luka Kovac.
Av Sofia - 2 mars 2009 16:56

Då har skolan dragit igång igen då. Var som jag trodde svårt att komma upp imorse. Jag var så trött. Men när jag klev in i duschen så vaknade jag till. Sa hejdå till hundarna innan jag gick till skolan, kramade och pussade lite på dom. Min bror och hans tjej låg och sov så dom blev det inget hejdå till. Men jag överlever nog det. :P

Iskolan hade vi först svenska. Vi fick tillbaka nationella provet-läsförståelse. Jag fick vg. Helt okej. Vi testade i höstas att göra provet som niorna då hade gjort. Då fick jag vg+. Det var mycket lättare. Men man får väl vara nöjd med vg. Hoppas vi snart får tillbaka skriv delen. Få se vad jag fick på den då.

På spanskan blev vi indelade i grupper och skulle repetera inför provet på fredag. Usch, vill inte ha prov. Men det blev en ganska soft lektion. Så fort man hade gjort klart övningen så satt man bara och vänta på att få gå till den andra.

På matten hände det inte så mycket. Jobbade på. Tråkigt som vanligt. Förut gillade jag matte. Men nu är det inte alls kul. Det är lättare och jobba om det är roligt.

No:n blev väl kanske inte en så lärorik lektion. Vi fick först tillbaka biologi provet. Där fick jag vg, så det är jag nöjd med. Sen skulle han gå igenom nervceller. Han förklara lite, sen kom vi in på andra diskutioner. Haha, gillar no lektionerna, blir lätt en massa annat snack.

Till sist hade vi elevensval. Jag har bild. Skulle se till så jag blev klar med min bild som ska vara klar tills imorgon. Men jag hann inte bli klar. Hoppas verkligen vi får lektionen i morgon till att göra klart. Men om jag har otur så ska det vara klart när man kommer imorgon. Men hoppas inte.

Hihi, nu blev det snack om min skoldag. Vet egentligen inte om det är så intressant att läsa, men nu får det bli så.

Retsen av kvällen får vi se vad jag hittar på. Blir väl att sitta här vid datorn eller kolla på tv. Måste skriva klart om popkonsten till bilden, har skrivit den hyfsat klar, men jag ska lägga till och ändra lite tror jag. Hoppas den blir bra. Nu ska jag gå. Får se om jag skriver nå mer ikväll.

Ha det bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards