Alla inlägg under november 2009

Av Sofia - 29 november 2009 21:29

Första advent idag... Julen närmar sig. ;)


Idag har vi varit hos min syster och hennes familj. Kollade på dom fyra kattungarna som föddes förra veckan. Så gudomligt söta dom var!! Blev helt såld på dom.


Här är en av dom... Visst är den söt? :P  


På hemvägen stannade vi till på julmarknaden. Men tyckte inte det var så mycket. Men köpte ett par vinterskor i alla fall när jag ändå var på stan. :)

Av Sofia - 28 november 2009 22:45

Det blev tyvärr inga jätte bra bilder, men dom här får duga. :p


Tågresan ner.

  


Utanför Göta lejon.

    


  


Ja, det där var nog dom enda som ändå var helt okej. :P

Av Sofia - 28 november 2009 21:45

Dagen idag har varit helt underbar. Synd att den gick så snabbt…


Typ kvart över sju mötte vi upp Daniela vid tågstationen.

Resan ner gick bra. Satt och prata lite, lyssnade på musik och halv sov. :P När vi kom fram hade vi typ en timme innan vi var tvungen att börja ta oss till Göta lejon. Vi gick runt och kollade i lite affärer och åt lunch innan vi sen tog en taxi och åkte mot Göta lejon. Även där gick vi även i lite affärer innan det var dags att gå in för att inta våra platser. Vi hade verkligen bra platser. Rad 10, så var nära scen, men ändå inte för nära. Musikalen var sen helt fantastisk… och Kevin var så bra!!! Vet inte vad jag ska säga… den var perfekt. :D

Vi tog sen en taxi tillbaka till centrum och gick där i några timmar. Konstigt nog hittade jag inge att köpa… men Daniela handla lite i alla fall. :P

Vid halv sex tiden gick vi på tåget och börja rulla hemåt. Biljetten hem var i första klass för det fanns inge i de andra. Men det var väl inge speciellt med det?

Haha, men hela vägen hem hade vi en kille bredvid oss som drack öl och prata i telefon… asså den där telefonen ringde stup i ett… Tillslut blev det ju så drygt så det blev komiskt. Jag och Daniela började tillslut skratta varje gång han börja prata i telefon igen. Men vi fick ju dessutom höra ett och annat. Speciellt en sak som vi skrattade rejält åt… Han pratade som bekant i telefon och så skulle han berätta en sak för den han prata med, och det var så kul. Han ba: Jag var på fest igår kväll. Var en pelare jag tänkte luta mig mot, men så när jag gjorde det så hade dom tagit bort pelaren, så jag föll bakåt.

Hahah, så kul vi hade åt det… Sen så höll han på och berätta för varje han prata med om att han satt och drack öl och att han hade nå poängkort, så varje gång han köpte en öl så fick han poäng, så nu skulle han försöka köpa så många öl så han tjänade nått med att åka tåg, för hans biljett hade blivit så dyr. Hahahha, gud va kul vi hade åt honom till slut. Även om det var störande. :P

Men aja, vi kom i alla fall tillslut hem…

Daniela hade med kamera idag så vi tog lite kort, ska se om hon skickar dom sen så ska jag kolla igenom dom och se om några är värda att lägga upp här.

Men det har varit en toppen dag i alla fall!!! :D

Av Sofia - 27 november 2009 21:32

Heeej på er!!


Dagen idag började med svenska. Våran lärare tyckte att min grupp skulle gå och visa våran film för barnen som vi intervjuade i den, så det gjorde vi. :P Dom tyckte nog den var helt okej. Dom skrattade då emellan åt, det är väl alltid positivt, även om våran klass skrattade mer. Haha. :P

På engelskan efter lunch hände det inge speciellt, jobbade på.

Sen på musiken var det killarnas tur att vara i studion så vi andra fick sluta. Jag och Daniela gick ner på stan. Jag tog kort till det nya moppekortet... Det blev väl helt okej. ;P


Sen så har det inte hänt så mycket. Pratade med elli i telefon. Gått några dagar sen sist så vi hade en del att säga. :P


Legat och kollat på idol nu ikväll. Ska se vem som åker ut sen också, men sen är det sängen som gäller för mig. Ska upp tidigt imorgon. Ska nämligen till Stockholm. Jag, daniela och mamma. Ska och kolla på High school musical och sen blir det väl även shopping. Blir nog super kul. :)

Får se om jag orkar blogga när jag kommer hem, annars så blir det på söndag.


Ha det bra!

Av Sofia - 26 november 2009 22:11

Åå, hade skrivit ett inlägg om dagen. Men så skulle jag markera det för att ändra lite och såklart råkar jag då radera det istället. Orkar inte skriva om det, så det blir ingen direkt bloggning idag. :P


Ha det bra!


Av Sofia - 25 november 2009 22:18

Så söt video... Har börjat få julkänslor nu. :P


Av Sofia - 25 november 2009 22:00

Dagen började med matte. Jag och min grupp höll på och bränna ner filmen på skivan, så vi satt i datarumemt och jobba matte för att kunna hålla koll på det. :P

Sen hade vi medicinskgrund där vi fortsatte med nervsystemet. Vår lärare gick igenom olika delar av hjärnan och lite så.

Efter lunch var det dags för redovisningarna av traditioner. En grupp redovisade, sen gick dom ut med lärarna och prata om hur det hade gått och sånt och vi resten av klassen stanande kvar och svarade på frågor över hur vi tyckte det hade gått för dom. I tre timmar höll vi på med redovisningar, så det blev lite segt. Men vi överlevde. ;) Och vi blev jätte nöjda över våran film. Den blev så perfekt. Dom andra verkade också gilla den, så det var härligt.

Vid halv fyra slutade vi i alla fall. Åkte hem och sen har det väl inte hänt så mycket. Kollat på grey's anatomy nu ikväll i alla fall. :P


Imorgon slipper jag och min grupp musiken. En annan grupp ska vara i studion och spela in, så då har inte vi nått att göra, så då behöver vi inte komma. :P Så imorgon har jag sovmorgon. Härligt. ;)

Av Sofia - 25 november 2009 17:55

Haha, så bäst!


Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards