Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Sofia - 16 mars 2009 18:48

Jaha, då var det början på en ny skolvecka igen då. Dagen började med nationellaprov-svenska-muntliga. Vi kör i par och idag blev det min och en annans tur. Vi satt i ett grupprum. Fick lyssna på en text, skulle sen diskutera den och samtidigt spela in så våran lärare kan lyssna på det sen. Gick väl helt okej. Blev lite flamsigt emellan åt men det bjuder vi på. Vi skulle sen presentera den för klassen. Gick väl också helt okej. Men texten var faktiskt lite krånglig så vi kunde tyvärr inte framföra den på ett sätt som vi skulle velat.

På spanskan sen bytte vi platser bara och sen jobbade vi med att översätta en text.

Sen var det dags för matte. Jag och fyra kompisar satte oss vi bänken vid trappen för att jobba. Blev pratigt och skojsamt, men lite jobb fick vi gjort iallafall. Vi har sån kass humor så jag vet inte vad egentligen. Haha.

Sen hade vi no. Men våran lärare lät oss kolla på en film bara. Skönt! Den handlade om två personer som var med om en trafikolycka, sen fick man liksom följa vilka skador dom fick, behandling o.s.v Det var faktiskt ganska intressant.

Sen hade vi elevensval. Jag och mina kompisar har bild så det är helt okej. Vi börjar varje lektion med att gå en promenad. Sen får man göra vad man vill inom ämnet bild.

Slutade vid fyra och åkte då hem. Sen har jag suttit lite vid datorn, kollat på tv mm.

Ikväll är det cityakuten. Måste se!! Det var spännande förra gången.

Nej, nu ska jag sluta skriva så jag kan publisera det här så en av mina kompisar kan läsa. Du vet vem du är! Haha.

Ha det så bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards