Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Sofia - 3 mars 2009 17:03

Hej!

Hoppas allt är bra med er! Här är det bara bra. Har haft en ganska skön dag i skolan. Började med extra sovmorgon för mentorsgruppen var inställd, så vi fick börja 9.10 Sen hade vi vikare på svenskan och engelskan och då kollade vi bara på en film. Den hette Goodbye Bafana, tror jag det va. Rätta mig om jag har fel. Men det var väl en helt okej film. Kanske inte så bra så man frivilligt hade kollat på den. Men när det var i skolan så funkade det väl. Efter det var det dags för so. Där började vi med samhällsekonomi. Ganska skön lektion det med. Vi fick nå lappar med olika ekonomiska problem och då den man satt bredvid skulle man låtsas att man bodde ihop med och så skulle man komma med en förklaring hur man skulle lösa det. På bilden skulle konsthistoriearbetet lämnas in. Jag hann precis klart med bilden innan lektionen var klar. Jag har hållt på med popkonst och hade därför målat ett ansikte som en seriefigur. Blev faktiskt helt okej. På vitt fält sen fick vi jobba med vad vi ville. Jag pluggade lite inför spanskaprovet på fredag. Blev väl inte nå direkt seriöst jobb, men lite fick jag gjort iallafall. Sen skulle vi hem. Jag och Ellinor skynda oss till bussen, fick syn på den och fick därför springa sista biten, men vi hann. Men vet inte om det var så bra egentligen, hade vi tagit andra bussen kanske vi hade kommit hem utan problem. Det var så att när jag skulle av och hade tryckt på stopp så åkte den bara förbi min hållplats iallafall. Var ingen idé att skrika att han skulle stanna för vi satt ganska långt bak och bussen var packad med folk. Jag tänkt att jag skulle gå av på nästa hållplats istället där även Ellinor skulle av. Men bussen stannade inte där heller. Vi blev så irriterad. Så när resan var slut så var jag plötsligt på stan. Ringde till mamma så hon fick hämta mig. Jag blir så irriterad på busschaufförer som inte sköter sitt jobb. Lika så dom chaufförerna som är sura när man kommer på bussen, det känns ju inte alls kul att gå på bussen då. Kan det inte ingå i deras jobb att vara trevliga mot dom ska åka med?

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards