Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 31 juli 2009 22:52

Hej!!

Idag har jag känt mig riktigt huslig av mig. Började med att jag bakade solrosbröd. Ett recept jag hittade i hemkunskapsboken. Det blev riktigt gott! Sen så lagade jag kvällsmat. Brukar aldrig laga mat i vanliga fall, men nu gjorde jag det. Blev köttfärsspett, couscous och nån slags sås. Blev väl helt okej. Men helt ärligt tyckte jag det blev lite smaklöst. Men aja, det gick att äta iallafall.

Under kvällens gång har det gamla vanliga utförts, soft. Har kollat på Smallville. Har fastnat i den serien nu. Den är ju faktiskt riktigt bra!! :)

Av Sofia - 30 juli 2009 22:54

Vid halv tolv tiden idag kom min syster och hennes familj hit. Vi gjorde väl inte så mycket egentligen. Åt lunch, snackade, fikade, snackade. Dom åkte hem på eftermiddagen nån gång.

Vid fem tiden tittade min morbror och hans sambo förbi. Dom stannade en och en halv timme ungefär.

Resten av kvällen har bestått av det gamla vanliga. :P

Av Sofia - 29 juli 2009 23:48

Hej på er!


Jaha, vad ska jag skriva idag då. Här händer det inte så mycket. Ganska slappt. Men det är bara skönt. Måste ju passa på nu när man är ledig. Fy vad fort lovet har gått asså. Det är ju typ bara tre veckor kvar nu tills allt drar igång igen. Men det ska faktiskt bli ganska kul. Ny skola, nytt folk, nya ämnen... Det tråkiga är ju att jag inte kommer gå med Elli!! Men vi får se till att träffas ändå.

Av Sofia - 28 juli 2009 23:21

Idag fyller farmor år så vi var dit.

På dit vägen stannade vi till i Valbo. Köpte blommor och litet paket till farmor och gick och kolla lite i klädaffärerna. Men vi hade inte så mycket tid, så det blev en snabbis.

När vi kommit fram blev det först lite snacka och sedan lunch. Farmor och farfar hade köpt en ny dator så vi kollade lite med den. Men deras internet var jätte segt. Aldrig varit med om nått segare. Tog jätte lång tid att komma in på en sida. Men det går väl att fixa, tror jag.

Satt sen ute på altan och pratade. Var mygg runt oss! Men vi överlevde. Satt ute och fikade sen också. Under den tiden dök även min fasters kille, hund och dotter upp. Blev ännu lite mer snack och en stund innan kvällsmaten kom även min faster. Vi åt, sen började vi dra oss hemåt. Resan hem gick fort. Jag sov nog mesta delen av den. :P

Kvällen sen har det inte hänt så jätte mycket. Har kollat på filmen "A cinderella story". Sett den förut, men den är väl helt okej att kolla på, så såg den igen.


Min mobil har börjat krångla igen. Idag när jag skulle fixa en sak så hade den bara stängt av sig. Sen tog det ett litet tag innan den gick att starta igen. Suck, varför?


Min syster fick värkar en stund igår igen efter att ha dammsugit. Men även dom gick tillbaka. Men hoppas det kommer igång på riktigt snart. :)


Ha det bra!

Av Sofia - 27 juli 2009 23:45

Okej, nu har jag börjat så här. Om jag får en kommentar. Om den som skriver har en egen blogg så går jag in där för att svara. Men har den inte det så svarar jag i kommentarsfältet där personen har skrivit. Okej?

Av Sofia - 27 juli 2009 22:13


Lion Bars


Ingredienser

3 dl jordnötssmör (krokant/med bitar)
2 dl ljus sirap
1 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
3 dl kokosflingor
5 dl Rice Krispies
250 g mörk kvalitetschoklad 70 %


Gör så här

1. Smält jordnötssmör, sirap, strösocker och vaniljsocker på svag värme.

2. Rosta kokos i en torr kastrull.

3. Rör försiktigt ner kokos och Rice Krispies i jordnötssmeten.

4. Fördela smeten på 2 avlånga brödformar klädda med plastfolie.

5. Låt stelna i kylskåp, cirka 1 timme.

6. Smält chokladen i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten). Skär kakan i cirka 2 cm breda stänger och doppa dem till hälften eller helt i smält choklad.

7. Ställ in i kylen igen och låt stelna.

Av Sofia - 27 juli 2009 22:02

Hej på er!


Ligger och kollar på Beck- annonsmannen. Men just nu är det reklam och nyheterna. Passar då på att blogga lite. :P


Har bakat jätte gott "godis" idag. Lion bars hette dom. Lägger upp receptet sen. Dom var farligt goda. :P


Min syster ringde idag. Hon hade haft värkar i fem timmar igår kväll. Men dom hade gått över. Men nånting har väl kanske börjat starta i magen. Får se när det blir dags. Hoppas snart!


Imorgon ska vi till farmor och farfar för farmor fyller år. Blir nog nice.


Nu ska jag ta och kolla runt lite på alla andra bloggar jag följer innan Beck börjar igen.


Ha det bra!

Av Sofia - 26 juli 2009 23:07

Idag har det inte hänt mycket. Städat här nere i källaren och fixat lite på rummet. Sen har det mest bara blivit datorn och tv:n.

Har inte så mycket att skriva. Får bli ett mycket kort inlägg idag.

Ha det bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards