Alla inlägg under maj 2010

Av Sofia - 31 maj 2010 21:34

Hej på er!


Helgen var nice :) I lördags var vi på lite kalas hos min syster eftersom hon fyllde år i torsdags. Så det bjöds på fika och jordgubbstårta :)

Under kvällen sen gick jag och mötte Tara så vi umgicks hela kvällen. Mycket trevligt :D

Under söndagen var vi ut till mormor och morfar i sommarstugan. Var väl nice. :P


Idag i skolan har det inte hänt så mycket, men var på ett mycket roligt och intressant studiebesök hos ambulansen :) Vi delades in i två grupper och fick en varsin ambulanskille som visade allt. Vår kille var stört skön, visade allt jätte bra. Han var rolig och förklarade allt bra och intressant så det var verkligen kul och spännande att lyssna. Haha men så tog han fram en sån här krage som man fixerar huvudet med. Så kolla han på mig och ba: Dig sätter jag på den här. Haha så jag fick på mig den och kan väl inte påstå att det var speciellt bekvämt, men där fick jag stå med den där medans han förklarade och visade. Haha tyckte det tog en evighet innan han tillslut tog av mig den. :P

Men det var ett mycket roligt besök och jag funderar faktiskt på om inte det där skulle vara kul att arbeta inom. :P


Ha det fint!

Av Sofia - 25 maj 2010 22:33

Lite bloggning nu igen då. :P Få se om det hänt nå skoj.


Helgen var rolig i alla fall. :) Efter skolan på fredagen tog jag, angelica, hanna och liza bussen till borlänge. Angelica skulle ta hål i naveln så vi följde med henne. Det gick finfint och blev jätte snyggt. Innan vi tog bussen hem igen så åt vi lite pizza för vi var så hungriga! Efter att allt var klart så följde Angelica med hit! Vi hade en rolig kväll och natt tillsammans. Snackade, satt vid datorn och hade jätte skoj :)

Vid tolv dagen efter vaknade vi och gick upp. Tara kom hit ett par timmar och vi umgicks och hade trevligt. Hon åkte sen hem och efter ett tag så kom Hanna! :) Så Hanna och Angelica var här hela kvällen och vi hade jätte kul. Vid tolv hade dom åkt hem och då var jag trött så gick och la mig och sova skönt! :P

Dagen efter kom mamma ner vid halv tio tiden och sa att Helena och dom skulle komma hit. Men jag var så trött så sov vidare till typ elva, så när jag gick upp så hade dom redan varit här ett tag. Men sen så blev det till att umgås med dom. Victor leker nu roll leker, så vi låg under täcket och lekte koja och helt plötsligt sa han: nu ska jag gå och jobba, kommer hem sen. Haha, så kom han in under täcket igen och sa: Nu är jag hemma, men det var låst på jobbet så jag kunde inte jobba idag. Haha, så rullade det på, sen skulle han och handla också. hahaha så söt han är. :P Efter att dom åkt hem så hände det inte så mycket mer under söndagen. :p

Sen blev det måndag igen och dags för skola. Hade ett litet prov på morgonen på smitta, bakterier, virus och sånt. Det gick bra :)

Idag har det inte hänt nå speciellt. Lektioner som vanligt och på idrotten tog vi en promenad till kålgårn och där skulle vi göra eld och få vatten i en plastflaska att börja koka. Jag, Sandra, Madde och Menna var i samma lag och det gick bra för oss :) Vi fick fart på det på en gång och vann därför. :P Efter det var skoldagen slut och jag och Sandra gick ner på stan en sväng. Köpte lite rosor till mamma och pappa eftersom dom firar bröllopsdag idag! 25 år! Grattis! <3

Min mobil har krånglat idag också. Kunde inte ta emot sms :/ eller jo, från comviq gick det, men inte av telia eller så. Så snacka om att jag varit irriterad över det. Men så när jag och pappa var ute och övningskörde idag så började det pipa i mobilen och alla sms jag missat under dagen droppade in och nu verkar det funka igen :D


Nu ska jag dra mig mot sängen så man inte är allt för död imorgon :P

God natt

Av Sofia - 19 maj 2010 19:25

Hej på er!


Usch vad jag är dålig på att skriva här... Tror jag har tappat lusten lite, men ska väl försöka. :P


Jaha vad händer i mitt liv just nu då?

Blev ju faster i fredags som jag slängde in ett litet inlägg om och skrev. Så på söndagen var vi till fredrik och erika för att kolla på den lilla tjejen. Så söööt!!! Så liten och så himla gullig! Blev kär. :P


Sen så var det dags för skola igen på måndagen efter fyra dagars ledigt. Men i skolan har det väl inte hänt nå speciellt. Hade dataprov igår och tror det gick ganska bra. :P

Imorgon ska vi till lasarettet på studiebesök på nå ställe där dom kollar bakterier och sånt, kommer inte ihåg vad det hette men får väl se vad man får lära sig där då. :P


För att skapa lite liv här så kan jag väl lägga upp en låt som jag har kört in mig på. :P


Ha det bra!  


Av Sofia - 14 maj 2010 23:32

Japp, det blev en liten tjej!! Fem dagar försenad men vad gör det nu när hon äntligen har kommit!! Så kul! Grattis till bror och Erika!! :)

Hihi jag har blivit faster! :D

Av Sofia - 5 maj 2010 20:20

Inte bloggat på en vecka! Fy på mig. :P


I helgen så var Tara här. Mycket kul hade vi. Hon kom hit på lördag eftermiddag. Vi umgicks och kollade på film och lite så fram till söndag eftermiddag.

Sen var det dags för skola igen på måndag. Vi har bytt skåp i skolan, flyttat upp en våning för alla skåp vid entrén som vi hade förut ska bort. Nu har vi istället i omvårdnads programmets korridor. Funkar väl bra det med, även om dom flesta ville va kvar där nere.

Igår var det Kick off i skolan. Dom har hållit på och renoverat skolan sen i höstas och nu är dom så gott som klara. Så det bjöds på lite fika i matsalen, dom pratade lite och lärarna sjöng till och med. Dom hade gjort om texten på en låt så den passade in för skolan och renoveringen och allt som varit. :P

När vi slutat åkte jag ner på stan och träffade Ellinor. Trevligt hade vi. :)


Ikväll är det sista avsnittet av Andra Avenyn!! Verkligen sista avsnittet! Kommer inte bli nå mer! Den serien är så bra så är lite tråkigt att det är slut. Men men, bara att gilla läget. Ska bli spännande och se hur allt löser sig och slutar. :P

Blir nog sängen för mig efter det, har gått och blivit förkyld så är väl inte hyper pigg. Får lägga mig i tid så jag orkar upp imorgon. :) Skön dag imorgon i alla fall, bara två lektioner. Älskar torsdagar! :) 


Ha det bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards