Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Sofia - 10 mars 2009 19:28

Älskar One tree hill och den här låten!!

Av Sofia - 10 mars 2009 19:07

Jaaaaa! Har fått reda på att vi inte har någon träslöjd imorgon, vilket betyder sovmorgon!! Kommer börja 10.20 Härligt!!

Av Sofia - 10 mars 2009 15:56

Idag har det varit en helt okej dag. Fast det har varit skola så har det varit ganska kul. Dagen började med mentorsgrupp, ganska lugn och slapp lektion. Bytte platser och fick lite information. Sen var det svenska. Några gjorde muntliga nationellaprov. Vi andra en artikel vi skulle jobba med. På engelskan sen såg vi klart filmen vi börja kolla på förra veckan. Goodbye Bafana! En helt okej film. På so:n fortsatte vi om det där ekonomi grejsimojset.

När vi bytte platser så blev det att jag ska sitta med en av mina kompisar och då blir ju alltid lektionerna lite roligare iallafall.

Efter lunch skulle vi ha bild. Men våran lärare var borta och vikarien kom aldrig så vi fick håltimme. Skönt. Jag och en kompis gick upp till volvo och köpte godis. Men det snöade och var slaskigt så det var inte det allra roligaste att gå. Men vi klara det. :P

När det sen var dags för vitt fält så skulle två grupper till göra nationellaprov och några ville göra läxor och sånt. Men jag och några kompisar satte ihop ett litet drama som vi sen visade för klassen. Haha, vi hade skit roligt. Dramat handlade om två mobbare, (jag var en av dom) två som blev mobbade och sen två som var bröder till en av dom som blev mobbade. Det handlade om att vi mobbade dom. Jag var väl den som var mest kaxig och på. Till slut sa en av dom mobbade att om vi inte skärpte oss så skulle hon hämta sina bröder. Bröderna kom, vi hade väntat oss nå kaxiga, hemska typer. Men egentligen var dom töntar och fega. Så ja, vi kaxade upp oss mot bröderna också och dom blev rädda och sprang därifårn. Slut. Kanske inte världens bästa story, men har man bara typ 40 minuter på sig så hinner man inte så mycket. Men som sagt så hade vi skit kul. Vi skratta som bara den. Haha, det gör jag gärna om. Och för er som inte känner mig så kan jag säga att jag älskar att hålla på med teater. Har varit med i lite olika uppsättningar förut, men just nu gör jag inget. Men det är så himla roligt. Speciellt att spela en roll som inte är som en själv. Sen att få spela ihop sig med gruppen, få till det jätte bra och tillslut få stå där på scenen och äga. Det är underbart!!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards