Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia - 28 februari 2009 23:37

Nu har jag kollat på både melodifestivalen och wallander. Melodifestivalen tycker jag inte har varit speciellt bra i år. 8 låtar av 32 tycker jag har varit okej. Vad tycker ni? Har det varit nå kvalitet på årets upplaga? Vi måste ju kvala in i år så nu får man ju hoppas att svenska folket har lite vett i skallen och röstar fram en bra låt som vinnare. Vilken tycker ni ska vinna? Jag tycker e.m.d var ganska bra och måns zelmerlöw också. Marie Serneholt var också okej, men hon gick väl inte vidare på nå vis? Aja, vi får väl se hur det går.

Sen så har jag som sagt kollat på wallander. Kvällens film var väl helt okej. Men min favorit av Wallander filmerna är Mastermind. Det är riktigt bra. Dom har ju kört alla wallander filmerna nu så dom har visat en varje lördag. Jag har sett alla förutom en. Kommer nu inte ihåg vilken av dom det va. Men jag vill se den också så jag sedan verkligen har sett alla.

Imorgon ska jag ta och sova länge. Måste ju passa på när nu skolan börjar igen på måndag. Usch, vill inte. Det är så skönt med lov! Men nu får man väl börja se fram emot påsklovet istället. Haha.

Nu ska jag föröska lista ut hur man laddar upp bilder här. En kompis förklarade precis men det konstiga är att jag har gjort precis som hon sa, men ändå får jag det inte att funka. Vad gör jag för fel?!

Nu ska jag ta och kolla runt och läsa lite andra bloggar. Kommer nog inte skriva nå mer ikväll så jag får väl säga god natt nu.

Kram!!

Av Sofia - 28 februari 2009 20:10

Kvällen har hittills spenderas med en kompis som nyss åkte hem. Vi har suttit vid datorn och haft skoj. Vi försökte komma på hur man laddar upp bilder här på bloggen, men vi fick det inte att funka. Någon som vet och kan vara snäll och förklara?

Nu sitter jag här. Tänkte skriva lite blogg och sen ska jag lägga mig och kolla på melodifestivalen. Just nu är det Agnes som står och sjunger. Får se om det är nå bra ikväll. Senare ska jag även kolla på wallander-täckmanteln. Älskar wallander filmerna. Dom är så bra!

Av Sofia - 28 februari 2009 17:14

Han är så bra!

Av Sofia - 28 februari 2009 15:53

Hej!

Imorse blev jag väckt halv sju av en gnällande hund. Försökte ignorera och somna om men jag fick så dåligt samvete så det var bara att gå upp. Satte på dom kopplet och gick ut. Haha, hade bara morgonrock och jacka på mig, kan inte ha varit en vacker syn. Kallt var det iallafall. Dom fick kissa av sig och sen gick jag in igen. Mötte mamma i hallen. Hon blev förvånad när det var jag som va ute med hundarna. Men vad skulle jag ha gjort? Skitit i dom och låtit dom kissa inne? Nej, tror inte det va. Hihi, hon sa att jag såg lite kul ut, kom in halv sovande med två glada hundar hoppande runt en. Jag gick sen direkt in på mitt rum för att somna om. Men det va svårt när man väl hade gått upp en gång och dessutom varit ute. Men aja, tillslut gick det väl. Sen blev jag väckt vid tio tiden av att hundarna skällde för min syster kom. Då gick jag upp. Har sen resten av dagen lekt med min syster son och även hundarna lite. Kul, men lillungen var så förkyld så skulle inte förvåna mig om jag blir smittad. Vi var ut en sväng med hundarna och gissa vem man mötte då. Jo, min matte lärare.

Men nu har iallafall alla åkt så nu sitter jag här. Får se vad jag hittar på. Kommer nog skriva mer innan dagen är slut.

Vi hörs!

Av Sofia - 27 februari 2009 23:47

Hej igen!

Tänkte skriva lite mer innan jag ska gå och lägga mig. Inte för att det blir än, men sen nån gång iallafall. Jahapp, idag har det hänt nått hela tiden. Först så åkte jag med pappa till min syster, hennes man och deras son. Va där typ en timme, min bror, hans tjej och deras två hundar kom också dit. Åå, min systerson va så gullig han låg och sov när vi kom, men så skulle jag gå in och väcka honom för det va dags att vakna. Ibörjan va han väl inte så pigg på att gå upp, men så fort jag sa att han hade ett paket i köket då blev det fart på han. Hihi, såg kul ut. Men blir lite fascinerad av honom. Jag tycker han förstår så mycket fast han bara är två och ett halvt år. Eller är små barn så smarta? Liksom nu kan man verkligen prata med han och han förstår. Liksom säger man åt han att göra nått så gör han det och han gör sig verkligen förstodd.  Men ja, sen så åkte vi hem. Min bror, hans tjej och deras två hundar förljde med. Dom ska stanna här tills på tisdag. Vi fika lite när vi kom hem sen ringde jag en kompis och fick med henne ut på en promenad med hundarna. Vi var ute typ en timme. Vi gick och snacka och hade kul. Sen när jag kom hem så åt vi. Vi satte oss sen och snacka, kolla på tv och åt godis. Jag, pappa, min bror och hans tjej spelade sen kort. Närmare bestämt plump. Nån som spelat det? Det är jätte kul iallafall. Brukar gå helt okej för mig, men idag förlora jag. Men jag hänger inte läpp för det. Ibland måste man göra det också.

Nu sitter jag här med två sovande hundar bredvid mig på golvet. Ska också snart ta coh gå och lägga mig.

God natt och ha det bra!

Trevlig helg får jag väl tillägga också.

Kram.

Av Sofia - 27 februari 2009 23:07

Hej alla glada!

Då är jag igång och tänkte börja blogga här. Har bloggat sen förut men på andra ställen, har tröttnat på dom och tänkte därför testa den här sidan. Hoppas det ska bli bra! Ni får jätte gärna kommentera. Roligt att höra era åsikter om saker och ting.

Så ni vet från början så är det bara mig ni kommer få veta personliga grejer om. Jag vill inte hänga ut familj och vänner så kommer därför t.ex inte nämna några namn på dom.

Nu tycker jag vi kör igång här. Håll tummarna för att det här kommer bli en bra blogg!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards