Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia - 30 juni 2009 22:59

Idag har vi varit hos farmor och farfar för farfar fyllde år. Vi kom dit vid elva tiden. Efter ett tag kom även min faster med familj. Vi åt lunch och sen åkte vi till somamrstugan för att bada. Så nu har man tagit årets första dopp i Dalälven. 26 grader var det i vattnet. Riktigt skönt!! Jag och min kusin låg i vattnet hela tiden.

Lillungen fick även åka båt igen. Han tyckte det var jätte kul.

Sen åkte vi hem igen. Då blev det tårta och lite fika och sen satt vi och snacka. Victor lekte med fasters hund. Han kom på en sak som han tyckte var jätte kul. Vi satt på altan. Han hade en boll. Han stängde grinden. Kastade bollen över ut på gräsmattan. Då hoppade hunden upp och över grinden för att ta bollen. Haha, det tyckte han var jätte kul.

Vid sex tiden åkte vi hem. Blev ett stopp på donken för lite kvällsmat. Lite innan åtta var vi hemma. Sen har jag inte gjort så mycket. Har legat och kollat på tv och suttit här vid datorn.

Jag har iallafall haft en skön och trevlig dag. Hoppas ni också haft det.

Ha det så bra!

Av Sofia - 29 juni 2009 21:45

Hej på er! Står ni ut i värmen? Jag tycker det är underbart. Men sen så har jag ju också fördelen att gå ner på mitt rum i källaren om det blir för varmt. Här nere är det svalt och skönt!

Idag har jag inte gjort mycket. Tog en slapp hemmadag. Bakade nå maränger med choklad i som jag hittade recept på. Dom blev goda. :) Sen så har jag legat och kollat på tv och suttit vid datorn. Vi var även och hämtade min mobil idag. Äntligen var den klar. Den har varit inne för reperation för andra gången nu. Hoppas det inte blir fler!!!

Imorgon ska vi till farmor och farfar för farfar fyller år. Det blir nog nice.

Ha det så bra!

Av Sofia - 28 juni 2009 20:48

Idag har vi varit och badat i leksand med min syster och hennes son. En liten sandstrand uppe i Tällberg. Vi var där i typ fyra timmar. Mesta delen var vi i vattnet. Det var lite kallt i början, men bara man kom i så var det jätte skönt. Lillungen tyckte det var lite obehagligt med det kalla vattnet till och börja med. Men sen kom han över det och badade för fullt. Vi hade en madrass med oss som han låg och flöt runt på. Sen så höll han på och kastade stenar i vattnet. Han tyckte också det var kul om man höll han i händerna och han hoppade upp och ner. Han kom också på tjusningen med badring idag. Vi visade honom hur han kunde ha den och flyta på.

Vi kom dit vid elva tiden så lunchen åt vi där. Pastadsallad stod på menyn. Mysigt och äta sådär på en badstrand.

Men jag har bränt mig i solen idag. Det svider på ryggen. Aj aj. :P

Hoppas alla har haft en underbar dag i solen!

Ha det så bra!


Av Sofia - 27 juni 2009 21:28

Det är sånt härligt väder!!! Riktigt varmt och skönt!! Känns verkligen som sommar!!! Älskar det!!!

Idag blev det att vi åkte till stugan. Var där hela eftermiddagen. Var ner till bryggan en sväng och solade och badade. Det var 25 grader i sjön!!! Riktigt skönt!! Det är så härigt att ligga nere vid den bryggan. Man är alldeles för sig själv och det är alldeles tyst och stilla. Det ända som hörs är fiskmåsarna ibland. :P

Imorgon ska vi till min syster och hennes son. Vi ska iväg och bada vid nån sjö i Tällberg. Blir nog nice. :)

Av Sofia - 27 juni 2009 12:40

Hej på er!

Idag är det strålande sol igen. Härligt! Har inget planerat för dagen. Ska nog bara ligga ute i solen och vara allmänt slapp.

Hoppas alla får en bra dag!!

Av Sofia - 26 juni 2009 21:02

Så där ja, nu har jag lagt upp lite bilder från igår!!

...

Av Sofia - 26 juni 2009 21:02

På tåget hem. Trötta, men humöret var på topp i alla fall!

...

Av Sofia - 26 juni 2009 21:01

Vi sitter och väntar på att tåget ska komma!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards