Alla inlägg under maj 2009

Av Sofia - 11 maj 2009 17:05

Skoldagen rullade på som vanligt, inge speciellt hände. Klockan två skulle det vara genrep för talangjakten, men det blev uppstjutet till halv tre för åttorna hade nå informations grejs i aulan. Men sen kom vi igång. Jag och mina kompisar ska vara roddare, (scenarbetar) vi var det även förra året och det var faktiskt riktigt kul. Det tog lite tid för oss idag att få fram grejerna för det var första gången. Men nu vet vi iallafall hur allt ska vara så hoppas det går bra imorgon under föreställningarna, men det gör det säkert. Lite dåligt var att det inte var någon bra ordning bakom scenen. Mickarna låg huller om buller, sladdarna var ihop trasslade, stativen funkade inte riktigt som dom skulle. Han som skötte ljud och ljus hade inte fått nå klara instrutioner så han tog det lite tid för. Men vi får se till att fixa det tills imorgon. Det blir nog bra i slut endan. (hoppas jag) vi ska dit två timmar innan föreställningen imorgon så vi hinner nog fixa till allt.

Av Sofia - 10 maj 2009 17:32

Imorse blev jag väckt kvart i åtta av lillfisen. Men det blev inte så mycket mer av det, han gick upp med mamma sen när hon hade duschat. Jag råkade därför också somna om. Vaknade sen kvart över nio och gick då upp. Sen bestod förmiddagen av lek, bus och läsning. Efter lunch åkte vi hem till min syster. Var dags att lämna tillbaka ungen. Vi blev där fram till klockan halv fyra typ. Vi fikade och umgicks. Sen har det inte hänt så mycket mer idag.

Jag ska snart se "One tree hill". Det är så bra!!! Älskar det!

Av Sofia - 9 maj 2009 19:50

Gick upp vid tio tiden idag. Min syster och hennes son kom strax där på. Vi umgicks lite och åt lunch. Jag, mamma och lillungen skulle sen ta bussen in till stan. Då åkte min syster hem. Lillskrutten har aldrig åkt buss förut så han tyckte ju det var jätte roligt! Satt och härmade pling ljudet när nån tröck på stopp och pys ljudet när dörrarna öppnades och när bussen svängde sa han varje gång: nu svänger bussen!

Bara för hans skulle så åkte vi extra långt på hemvägen. Haha, kändes lite fånigt, men aja, han fick sig en ordentlig åktur.

Eftermiddagen har vi sen lekt. Jag och han knöt ihop oss i varandra och det tyckte ju han var jätte kul. Jag knöt tillslut ihop båda hans fötter så han inte kunde gå och det tyckte han också var kul när han fick hoppa fram. Hihi, lätt road unge. Sen har vi lekt koja under täcket i sängen. Jag har legat och läst böcker för honom. Hans nya favorit blev "max potta". Vet inte hur många gånger jag läste den. Men tillslut kunde han den utantill nästan. Han sa meningen innan jag hann läsa den. N har han precis somnat. Jag tänkte ta och lägga mig och kolla på robinson.

Ha det så bra!

Av Sofia - 8 maj 2009 22:35

Kvällen har spenderats med Ellinor. Hon kom hit vid åtta tiden. Vi har ätit glass och kollat på film. "Prinsessa på vift" hette den. Jag var lite skeptisk mot den i början för den var inspelad typ 1952 och var svart vit. Brukar inte gilla sånna filmer. Men Ellinor sa att den var jätte bra så jag gav med mig. Själva storyn var väl bra. Men filmen var ändå lite seg i mitten. Men nu har jag sett den iallafall. :)

Hon åkte hem alldeles nyss.

Jag tänkte faktiskt snart gå och sova. Är jätte trött!! Måste ju dessutom vara pigg imorgon när min systers son kommer hit.


Jag måste fylla på mobilen!! Har typ bara fem kronor på mig. Vill ju kunna använda den. :P Gäller bara att jag tar mig nånstans där jag kan göra det. Aja, det löser det.


Nu ska jag snart sova. God natt!

Av Sofia - 8 maj 2009 16:14

Äntligen Fredag!!!! Så skönt!

Dagen idag började med svenska i datasalen. Vi skulle få skriva klart andra kapitlet på romanen. Men internet funkade inte just då så jag fick inte fram det jag redan skrivit. Så jobbigt. Det var nog inte bara jag som råkade ut för det. Men det blev därför inget skrivande. Får se till att göra klart det ikväll. Men det är inte så mycket kvar så det klarar jag nog. :P

På so:n gick vi igenom lite vett och etiket inför balen, eller ja, vårfesten som det heter nu för tiden. Efter det dansade vi. Det blev vals, foxtrot och bugg. Riktigt kul var det! Men lite trångt, så man råkade dansa in i andra några gånger. :P

På spanskan hade vi nationellaprov- läsförståelse. Det var ganska krångligt. Tror nog dom flesta tyckte det för man hörde ganska många suckningar, haha. Men hoppas det gick bra iallafall.

På engelskan såg vi klart filmen "the butterfly effect". Den var faktiskt ganska bra. Men lite rörig ibland för den hoppade fram och tillbaka i tiden. Men man fattade handlingen iallafall, så det var väl bra.

På gympan sen hade Daniela äntligen sig egna lektion. Dans blev det. Jätte kul!! Hon lärde oss en dans som hade lite street, funk stil. När vi hade lärt oss den så delade hon in oss i två grupper så den ena kolla på dom andra och sen tvärt om. Var kul och se klassen dansa. Hihi.

Så ja, det var min dag hittils.

I morgon kommer förmodligen min systers son hit över helgen. Kul.

Nu ska jag gå.

Ha en skön helg!

Av Sofia - 7 maj 2009 17:04


Idag fyller Ellinor år!! Ett stort GRATTIS till henne!


Dagen idag började med matte. Jag och tre kompisar satt i grupprum och jobbade med en uppgift vi fick.

På no:n gjorde vi det sista med vårat lilla "spel". Så nu är vi klara med det. :)

På musiken sen höll vi först på att spela låten "tears in heaven". Man fick tillslut till det ganska bra iallafall. Efter det sjöng vi lite. Först låten "does yuor mother know" och sen nån afrikansk tradionell låt. Haha, dålig låt men som fastnade på hjärnan iallafall. men nu har jag glömt bort den.

På spanskan hade vi nationellaprov-hörförståelse. Det var lite knepigt, men gick nog helt okej iallafall. I vanliga fall så brukar dom prata så himla fort på dom här hörförståelserna, men idag pratade dom saktare, det avr skönt. Då hade man iallafall en rimlig chans att höra vad dom sa. Men varför har dom börjat med att ha nationellaprov i språk? Vi ska ha i no sen också. Räcker det inte att ha det i matte, engelska och svenska?

Läsning hade vi sen, inge speciellt med det.

På so:n pratade vi lite om Afghanistan som årets operation dagsverke pengar kommer gå till. Vi såg bl.a en film. Helt okej lektion.

Sen åkte jag hem. Har inte gjort nå speciellt. Ska snart ta och kolla på grey's anatomy.

Vi hörs!

Av Sofia - 6 maj 2009 17:00

Första lektionen idag var hemkunskap. Kul! Gillar hemkunskap, det är så enkelt! Vi gjorde soppa och bakade bröd. Blev faktiskt riktigt gott. Efter det hade vi idrott. Man fick välja om man skulle köra redskapsgympa eller friidrott. Jag tog friidrott. Det är ganska kul faktiskt. Efter det var det lunch. Men man var ju inte speciellt hungrig efter att ha ätit på hemkunskapen.:P

Sen var det dags för no. Vi fortsatte löda och fixa med vårat lilla "spel". På matten fick vi nå kluring av nå slag som vi skulle lösa. När vi var klara med det fick vi sluta. Så vi slutade typ en kvart för tidigt. Nice!

Åkte då hem för att byta väska och åkte sen ner på stan! Träffade Daniela där som hade tagit bussen ner. Vi gick och köpte present till morgondagens födelsedagsbarn Ellinor! Jag köpte även en ny handväska. Jätte snygg!! Blev en likadan väska som Daniela köpte härom dagen. :P Hon köpte även glasögon häromdagen och vi upptäckte att det var exakt lika som mina. Bara att hennes var svarta och mina bruna. Vilket sammanträffande!

När jag skulle gå till moppen gick jag förbi en som sålde jordgubbar. Såg så gott ut så jag köpt lite. :) Mycket gott!

Nu sitter jag här. Tänkte fortsätta skriva på andra kapitlet på romanen till svenskan. Kapitlet ska vara klart tills på fredag så måste få till det nu. :P

Ha det bra!

Av Sofia - 5 maj 2009 18:33

Dagen idag började med nationella prov-matte. Men tror faktiskt det gick helt okej. Efter det var det engelska. Vi fortsatte att kolla på filmen. "The butterfly effect". Efter lunch var det bild. Men vi fick gå tidigare från den för att hinna göra oss klara inför fotograferingen. Men typ bara halva klassen hade fixat så det var raggar tema. Dom andra hade inga kläder med sig, så det blev lite oseriöst från deras sida. Men aja, det blev som det blev. Men det hade ju varit roligare om alla hade varit lika.

Jag tänkte åka till stan idag efter skolan, men det blev inge, får ta det imorgon istället. Det är ju nämligen en viss Ellinor som fyller år på torsdag. :)

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards