Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Sofia - 13 maj 2009 14:54

Ja, ska jag ta och berätta om gårdagens kväll då.

Klockan halv sju kom jag till skolan. Jag och mina kompisar som var roddare fixade så allt var ordnat bakom scenen. Klockan sju började allt. För oss gick det bra och för dom andra också. Alla numren var jätte bra! Efter det var det fika och publiken fick rösta på sin favorit. Vi som var med och jobbade hjälpte till att sälja fika också. Efter det så fick publiken inta sina platser igen. Kören hade ställt upp sig på scen och dom körde låten Livin' on a prayer. Bra låt! Efter det så skulle vinnaren koras. Men dom två lärare som räknade rösterna var inte riktigt klara så det blev lite skämt dragna istället under tiden. Men till sist så kom resultatet! Spännande, spännande! Vinnarna blev:....................


Simon och Pontus!!

Grattis till dom!!


Dom körde en dans som tydligen blev populär.

Jag stod bakom scen och såg alla som var med och tävla och när Simon och Pontus fattade att det var dom, haha ja, dom såg lite snopna ut.

Dom skulle såklart köra en gång till. Mickarna stod kvar på scen efter det att kören sjungit så vi var tvungna att springa ut och ta bort dom. På vägen ut, precis innan jag blev synlig på scen så fastnade jag med foten i en sladd, snubblade till, men fick tillbaka balansen. Tänk vad pinsamt om jag hade ramlat ut på scen. Haha. Men iallafall, när dom sen körde igång dansen så ställde vi oss andra bakom och körde med. Men det var bara typ jag och mina tre kompisar som kunde dansen hyfsat, dom andra vet jag inte alls hur det gick för. Men kul var det! Efter det så gick publiken och vi blev kvar en liten stund och plocka ihop.


Föreställningen idag började klockan tolv. Så det blev en ordentlig sov morgon. Härligt. Vi kom dit tjugo minuter innan. Fixade iordning allt och sen körde vi. Samma sak idag att Simon och Pontus körde igen på slutet. Vi andra hängde också på. Men det var jätte halt på golvet. Vad berodde det på? Jo, ni vet knäckebrödsdansen som var med i tv-programmet "talang", det nummret var det några som körde och på slutet så kraschar dom ju knäckebröderna så det låg ju fullt med smulor på golvet och det blev verkligen halt! Flera gånger känndes det som att fötterna gled iväg. Men det gick bra iallafall. :) När allt var över fick vi stanna och fika upp allt kaffebröd som blev kvar sen igår. Efter det fick vi sluta och då var klockan typ kvart över ett! Skön dag!!

Att vara med och jobba med talangjakten har verkligen varit jätte kul!!


När jag kom hem så åkte jag och mamma iväg med min mobil. Den har ju krånglagt lite så dom tog in den för att skicka iväg den. Det kommer ta TRE veckor!!! Hur ska jag överleva? :P Men jag har ju min gamla kvar som tur är. Får ta den så länge. Den får väl duga. :P

Av Sofia - 13 maj 2009 10:09

God morgon på er!

Kvällen igår var jätte rolig. Berättar mer om det senare idag. Nu sitter jag här. Första gången jag bloggar innan jag ska iväg till skolan tror jag. Men föreställningen börjar tolv idag och det räckte om vi kom typ en kvart innan, för nu kan vi ju allt. Snacka om lång sovmorgon! Kort och soft skoldag blir det också. Ska bara dit och vara roddare under föreställningen som är cirka 50 minuter. Kanske hjälpa till och plocka ihop lite (förra året slapp vi) Sen sa dom att vi som hade varit med i produtionen skulle få äta upp allt som inte blev sålt som fika igår. Hihi.


Min mobil är konstig!!!! Hela displayen är kass. Specillt när jag får sms. Då står det ju utan på vem det är ifrån, men nu är den istället bara randig. Hände fem gånger igår!! Så störande. Även knapparna har blivit konstiga. Den reagerar inte jämnt när man trycker. Jätte störande! Den har krånglat förut också men då med andra grejer. Men ja, vi får väl lämna in den. Men då ska den väl iväg på sån där felsökning. Jag kommer bli utan mobil!!! Jag får väl ta min gamla så länge förmodligen.

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar. Vi hörs!!

Ha en bra dag!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards