Alla inlägg under maj 2009

Av Sofia - 29 maj 2009 18:06

Klockan halv sex kom vi ner till Ellinor. Solen sken och allt kändes härligt. Det blev mycket fotografering. Kvart i sex rullade bilen fram som vi skulle åka med. Vi åkte till skolan där det var mycket folk! En halvtimme blev vi stående ute. Jag och mina tjejkompisar mötte upp killarna vi skulle gå med och det blev ännu mer foton tagna. Halv sju var det insläpp. Vi möttes av några åttor som var våra servitörer under kvällen. Vi fick välkomstdrink och stod sen och pratade innan det blev insläpp till matsalen. Vi slog oss ner vid bordena. Rektorn höll tal och sen fick vi äta. Maten bestod av: potatisgratäng, skinka, kycklingspett, sallad och bröd. Dricka till var cider. Gott var det. Efter maten var det lite paus tills efterrätten kom fram. Vi gick ut och tog lite luft. Sen var det dags för efterrätt som var kladdkaka med grädde och jordgubbe. Riktigt god var den!

Vid halvnio tiden drog dansen igång. Det var live musik så det var riktigt kul. Falu storband hette dom som spelade. Så resten av kvällen bestod av dans. Jag dansade typ hela tiden. Det var inte många jag hoppa över. Och det var så kul!!! Men det blev riktigt varmt inne i matsalen. Usch.

Vid halv tolv tiden skulle balens drottning och kung koras. Gissa vem som blev drottningen. Jo, Daniela! Haha, hon blev jätte förvånad, men såklart även glad.

Vid tolv tiden var allt slut och vi åkte hem. Snacka om att jag hade ont i fötterna efter allt dansade. Jag har fortfarande ont. Jag kom i säng typ kvart i ett. Hade lite svårt att sova eftersom jag inte tog ur frisyren. Men det gjorde jag istället idag när jag kom hem från skolan. Kändes lite vemodigt att ta ur den. Först för att jag gillade den så mycket och sen för att allt nu är över! 66 stycken hårnålar hade jag i håret. Så det tog en stund att få ur. Efteråt var mitt hår alldeles lockigt och tuffsigt i botten eftersom han hade tupperat där för att ha nånting att fästa i. Men jag ställde mig i duschen och nu är mitt hår som vanligt igen.

Men det var verkligen en riktigt rolig kväll! Synd bara att det gick över så fort!

En massa bilder togs. Först av mamma innan vi gick in, men sen också av Daniela och Malin under kvällen inne som dom lovat att skicka över. Jag laddar upp lite bilder sen, orkar inte nu. :P

Ha det bra!

Av Sofia - 29 maj 2009 16:26

Jag skrev ett långt inlägg om kvällen igår men så markerade jag allt för att ändra lite och så råka jag radera allt!!! Usch! Orkar inte skriva om allt nu. Gör det senare i så fall! Men åå vad irriterad jag blir!!!

Av Sofia - 28 maj 2009 15:53

Så här ser jag ut i håret nu! Har precis kommit hem från frisören och är hur nöjd som helst med uppsättningen. Älskar det!

Av Sofia - 28 maj 2009 12:08

Äntligen är dagen här!! Balen!!!

På musiken idag bara dansa vi och fin putsade dansstegen till kvällen. När vi dansade vals så blev vi ojämnt antal så jag och Tara dansade tillsammans. Så slutar lärarn och spela och säger att alla ska kolla på oss för vi gör alldeles rätt och har ett fint flyt. Usch, hatar sånt när man inte är beredd. Men det gick ganska bra. :P

Nu sitter jag här, har precis ätit lunch. Ska ner till frissan klockan två. Kul!

Det är samling ikväll klockan sex, men jag och mina tjej kompisar ska till Ellinor typ vid halv sex för hennes granne hade en bil som vi alla kunde åka dit i. En gamal citroen, var det.

Det ska bli så kul ikväll!! Får ta en massa bilder och lägga upp här sen så ni får se.

Nu ska jag ta och fixa lite. Vi hörs!

Av Sofia - 27 maj 2009 17:11

Hej på er!


Min syster fyller 23 år idag!!! Ett STORT grattis till henne! <3 


Gå in på www.danni.bloggagratis.se Det är min kompis Daniela som skapat en blogg! Så kul!! Vet inte hur långt hon hunnit än eftersom hon nyss gjorde den. Men snart är hon nog igång ordentligt.


Idag har jag och mamma varit hos min syster och hennes son. Min syster skulle på nån kurs så vi var barnvakt mellan klockan halv tio och halv ett. Vi åkte ner och handla för att kunna göra en tårta, sen var vi in på en leksaksaffär och lillskrutten fick två leksaks pistoler, en som bara klicka till när man tröck och en knallpulverpistol. (heter det så?) Iallfall, sen så köpte vi ballonger och serpentiner för att dryga oss lite med min syster. Medans hon fortfarande var borta så pyntade vi huset med det. :P Jag och lillskrutten sprang även runt och sköt på varandra med dom nya pistolerna. Han tyckte det var jätte kul. :) Vid halv ett tiden kom min syster hem. Då fikade vi. Tårtan var jätte god! Sen vid två tiden åkte vi hem. Sen har jag inte gjort så mycket. Ska snart kolla på Grey's anatomy.


Imorgon är det bal!!! Ska bli så kul!

Av Sofia - 26 maj 2009 16:04

Fick extra sovmorgon imorse eftersom mentorsgruppen var inställd. Skönt! 

Först hade vi svenska, vi fortsatte skriva på romanen. Men datasalen var upptagen och då blir det jobbigt att hålla på och skriva om man inte har nån dator. Det måste ju lämnas in dataskrivet och det känns onödigt att först skriva för hand och sen skriva över det på datorn. Men men, lite fick jag gjort iallafall.

På engelskan fortsatte vi med en hörövning vi började med förra gången. På so:n fortsatte vi med jobbet om religioner. Det är såååå tråkigt!!!

På bilden fortsatte vi med vår reklam. Jag blev klar, så det känns skönt!!

På vitt fält fick vi jobba med vad vi ville. Jag, Daniela, Maja, Simon, Pontus och Fredrik satte ihop ett litet drama. (igen) Men det är så sjukt kul!!! Sen visade vi upp det för klassen. Den här teatersnutten blev då bättre än förra. Dessutom hade vi tre akter så den blev lite längre. Åå, det är så kul med teater!

Efter skolan åkte jag till stan. Min syster fyller år imorgon och vi ska dit så då måste man ju ha ett paket. Nästan så att det jag köpte tyckte jag var så fint så jag vill ha själv. :P Men nej, jag ska ge det till min syster, det är hon värd. :)

Imorgon har jag tagit ledigt från skolan. Jag och mamma ska först och vara barnvakt åt lillskrutten och sen så fyller ju som sagt min syster år.

Sen på torsdag är det dags. Balen!!!

Av Sofia - 25 maj 2009 19:10

Nu har jag fått tillbaka min mobil. :) Men den är nollställd så nu måste jag lägga in alla kontakter, fixa bilder och musik igen. Drygt. Men aja, får ta lite i taget. :P Haha, när jag vek upp den så satt det ett litet meddelande på skärmen där det stod: Det är underbart att vara hemma igen. Jag har saknat dig. Haha, blev lite förvånad när jag såg det. Men det vara bara en klisterlapp så den tog jag bort. :P

Nu sitter jag här med en ansiksmask i facet. Är alldeles kletig. :P Tror ni man blir nå vackare av sånt? :P

Av Sofia - 25 maj 2009 16:14

Måndag och back to school. Började med svenska. Men där fortsatte vi med romanerna så det blev ganska slappt. På spanskan gjorde jag nationella-skrivdel eftersom jag var sjuk när vi egentligen skulle ha haft det. Men det gick bra tror jag. På matten gick vi bara igenom nationella proven, inge mer än så. På no:n konstruerade vi en ringklockan. På elevensval där jag har bild så kan ni ju gissa vad vi gjorde. :P

Såg nu att jag fått mail från siba om att mobilen är klar. Härligt! Ska se till så jag och mamma kan åka och hämta den när hon kommer hem. Saknar ju min kära mobil!!!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards