Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 15 april 2009 18:32

Hej på er!

Idag har jag och mamma varit hos min syster och hennes son. Men lillpojken var sjuk. Förkyld och feber. Stackarn. Men nu finns väl risken att man själv har blivit smittad. Men hoppas inte det. Vad gjorde vi då? Nja, inte så mycket egentligen. Fikade, snackade, var ut på en promenad. Lekte lite med killen också. Men det blev inte så mycket. Gosade med katten gjorde jag iallafall. Så söt!

Vi kom hem vid tre tiden. Sen har jag inte gjort så mycket.

Vi gjorde ju ett premilinärt sök till gymnasium i slutet av januari. Och nu har svaret kommit. Hur gick det för mig då?.... Jo, bra! :D Jag kom in på mitt förstahandsval- omvårdnad. Så det är jag glad över. Gäller bara att hålla betygen på typ samma nivå så man inte helt plötsligt inte kommer in.

Får se vad jag ska hitta på ikväll då. En kompis funderade på att komma hit, men inget bestämt än. Vi får se.

Ha det bra!

Kram.

Av Sofia - 14 april 2009 21:48

Jag tycker texten till låten jag senast la upp är så fin, den har ett vackert budskap, så här kommer den:


In my dreams children sing

A song of love for every boy and girl

The sky is blue the fields are green

And laughter is the language of the world

Then I wake and all I see is a world full of people in need


Tell me why, does it have to be like this

Tell me why, is there something I have missed

Tell me why, I don't understand

When somebody needs somebody

We don't give a helping hand

Tell me why


Every day I ask myself what I have to do to be a man

Do I have to stand and fight

To prove to everybody who I am

Is that what my life is for

To waste in a world full of war


Tell me why, does it have to be like this

Tell me why, is there something I have missed

Tell me why, I don't understand

When somebody needs somebody

We don't give a helping hand

Tell me why

Tell me why

Tell me why

Just tell me why


Why why, do the tiders run

Why why, do we shoot the gun

Why why, do we never learn

Can someone tell us why we cannot just be freinds

Why Why.

Av Sofia - 14 april 2009 20:44

Så sorglig låt, men väldigt bra!

Av Sofia - 14 april 2009 16:54

Jag och Ellinor har varit på stan några timmar idag. Det som blev inhandlat var fyra pocketböcker. Så det blir väl till och läsa sen.

Ville även ha nå kläder upptill men hittade inge. Eller jo, det gjorde jag. Hittade en jätte snygg blus. Den var blå rutig och verkligen jätte snygg. Men dessvärre så satt den inge bra. Så det blev inge köp. :(

Men vi hade en trevlig stund iallafall. :D

Av Sofia - 13 april 2009 18:32

Har precis kommit in efter en övningskörningsrunda. Det gick bra. :D Var ute på en skogsväg och körde. Mötte lite bilar och sånt så det var bra övning. Känner mig stolt. Tycker faktiskt jag är riktigt duktig för att bara ha kört två gånger.

Jag körde ända hem. Men pappa fick parkera. Det ger jag mig nog inte på än.

Av Sofia - 13 april 2009 13:46

Fy vilket tråkigt väder det är idag. Mulet och regnit, inte alls kul! Vet inte alls vad jag ska göra idag. Ta det lugnt och kanske kolla på film? Ja, varför inte.

Åå, såg High school musical 3 igår. Vilken bra film! Den bästa av alla tre tror jag. Älskar ju musikal filmer, så detta var ju såklart inget undantag. Men den fick mig att fundera lite. Jag kommer ju snart vara i samma sits. Fy! Om två månade går jag ut nian och kommer splittras från alla. Bara två av mina kompisar har valt samma gymnasium som jag. Men det är ju inte säkert att man hamnar i samma klass för det. Kommer bl.a aldrig mer att gå med dig Ellinor! Inte äns i samma skola. Vi har varit kompisar sen förskolan och nu kommer vi inte gå i samma klass längre. Okej, det gjorde vi inte tvåan till femman heller, men vi gick iallafall på samma skola och umgicks på rasterna och så. Det kommer vi inte kunna nu! Kommer sakna dig! Vi måste hålla kontakten!

Men va fan, varför sitter jag och skrvier sånt här nu? Det är ju faktiskt som sagt två månader kvar, plus sommarlovet. Vi kommer hinna göra mycket kul än så länge. Men sen då?

Av Sofia - 12 april 2009 20:27

Hej på er!

Här sitter jag, har precis kommit hem från Ellinor. Har varit där i några timmar. Vi spelade in lite saker med hennes videokamera och hade skit kul. Haha, har gjort det tidigare så nu har vi typ 5 stycken kort filmer. Vi kollade igenom dom vi gjorde förut och fan va kul det var. Vi har inte klippt filmerna på nå sett så alla tabbar är ju kvar. Haha!

Vad har jag gjort innan idag då?

Jag har tvättat moppen igen. Blev inte riktigt ren när jag gjorde det i fredags, men nu blev den det. Fast nu har jag ju varit ute och åkt så nu är den väl skitig igen. :S

Har också legat ute i solen. Var inte lika varmt idag som igår, men helt okej.

Skönt med lov nu!! En hel vecka. Nice. Får se vad jag hittar på. Blir väl nå mer med Ellinor förmodligen.

Nu ikväll ska jag ta och kolla på "High school musical 3". Har ju inte sett den än! Katastrof! Men i födelsedagspresent så fick jag alla tre filmerna av min bror och hans tjej. Så tack för det och nu blir det några film kvällar framöver. :D

Av Sofia - 11 april 2009 23:25

Haha, ja, vart ska jag börja berätta om den här dagen?

Ja, får väl ta det från början helt enkelt. Gick upp vid tio, hann inte vara upp mer än några minuter så kom min syster och hennes son. Gjorde mig i ordning. Min bror och hans tjej stack till mormor och morfar och jag och min syster tog en promenad till ica med lillungen i vagnen för vi tänkte att han skulle sova lite, men han somna då inte. När vi kom hem så var det full fart. Sprang runt med ungen på gräsmattan. Han sa hela tiden: "Bia spinga fott." Så det vara bara att springa och han sprang skrattande efter. Sen på eftermiddagen nån gång kom min bror och hans tjej tillbaka. Vi umgicks lite. Min syster och min bror gick ut och tvättade sina bilar. Jag var med ut också och försökte hålla koll på ungen. Sen tog jag och lillkillen en kort promenad med hundarna. Han tog den lilla och jag den lite större. Gick väl ganska bra. Sen vid halv fem tiden kom min systers man också efter en dag på jobbet. Vi slog oss då ner och åt påskmat. Är egentligen inte så förtjust i det, men det går väl ner. Sen umgicks vi resten av kvällen, satt ute på altan för första kvällen i år. Härligt att det börjar bli varmt!

Min bror stämde gitarren också, så nu kan jag spela. :D

Vid åtta tiden åkte min syster och hennes familj hem. Men då kom istället min morbror och hans sambo. Dom stannade väl typ två timmar. Vi satt och snackade, men det blev en jäkla tråkig disskution där mitt på så man satt och suckade lite, men det fick väl gå. När dom sen åkte hem så satte sig jag, pappa, bror och hans tjej pch spelade "plump". Var kul och gick väl helt okej. Jag, pappa och min brors tjej fick 111 poäng var och min bror fick 113. Så det var jäkligt jämnt. Tror inte det har varit så jämnt förut.

Sen satt vi och jäklades lite med min bror tjej och försökte få henne och vissla. Jag ska inte gå in på nå detaljer men roligt hade vi.

Och nu sitter jag här med två sovande hundar på golvet. Ska nog snart gå och sova själv. Men först ska jag läsa lite bloggar.

Vi hörs! Ha det bra! God natt!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards