Alla inlägg den 3 april 2009

Av Sofia - 3 april 2009 19:01

Hittade den här versen och tyckte den var så fin. Läs den!


En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längst efter en strand tillsammans med Gud. Tvärsöver himlen passerade scener från hans liv revy. För varje scen så såg han två rader av fotspår i sanden. Ett kom från honom själv och det andra var spåren från Herren. När den sista scenen av sitt liv visades för honom, tittade han tillbaka på fotspåren i sanden. Då upptäckte han att många gånger under vandringen av sitt liv så fanns där bara en rad av fotspår. Han upptäckte också, att de tillfällena inträffade när han hade det som jobbigast och när han kände sig som mest nere. Detta besvärade honom så han frågade Herren om detta. "Gud, Du sa att när jag beslutade mig för att följa dig så skulle Du vara med mig hela tiden. Men jag ser just, att under de jobbigaste perioderna av mitt liv så finns där bara fotspåren av en i sanden. Jag förstår inte varför Du skulle lämna mig när jag som bäst behövde dig".

Då svarade Herren. "Mitt kära barn. Jag älskar dig och jag skall aldrig lämna dig. Under tider av prövningar och lidanden, när du såg bara en rad av fotspår i sanden, då bar jag dig".

Av Sofia - 3 april 2009 17:52

Hej!

Vad skönt med fredag! Helg!

Skoldagen tycker jag har gått fort, den börjades med svenska. Då läste vi texter till provet på tisdag. På so:n jobbade vi på och det var för ovanligheternas skull alldeles tyst i klassrummet så man fick ganska mycket gjort faktiskt. På spanskan kollade vi på en film, men jag kommer inte ihåg namnet. På engelska hade vi sista lektionen på oss med arbetet om syd afrika. Fast vårat suger. Vi har bara hunnit tre sidor. Haha, aja, det får bli som det blir. Efter det hade vi gympa. Egen planerad lektion. Jag och Daniela var ute och jaggade och gick. Var väl helt okej. Var fint väder så det var varmt och skönt. Härligt nu när våren har kommit. Det är så skönt ute. Tog fram vårjackan idag och man känner sig så mycket smidigare än med vinterjacka.

När jag kom hem hade tydligen min syster och hennes son varit här. Men jag missade dom. Tråkigt, men dom kommer ju på söndag så jag överlever nog.

Men dom blir tvungen att åka tillbaka till falun iallafall. Deras katt kom in igår kväll och haltade. Dom trodde väl att hon hamnat i bråk eller nått, men så idag så har hon blivit sämre så dom funderar på om hon blivit påkörd. Så dom ska till djursjukhuset här i falun med henne. Men dom hade tid typ sex och det är ju nu, så vi får väl höra sen hur det gick. Hoppas det går bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards