Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 4 juli 2009 00:23

Har precis sett filmen "I taket lyser stjärnorna". Läste boken för några år sedan och tyckte den var bra, så då var jag ju bara tvungen att se filmen. Den var jätte bra! Jag älskar den!! Se den om du inte har sett den! Men den var också så sorglig. Tror inte jag har gråtit så mycket åt en film nån gång som jag gjorde åt den här. Tårarna bara rann och rann! Usch, så sorglig den var. Men den är ett måste att se i alla fall!

Av Sofia - 3 juli 2009 18:00

Hej på er!

Fredag dag. Hade det varit skola så skulle man ha jublat för att man äntligen fick vara ledig två dagar. Men nu spelar det ju ingen roll när man har sommarlov.

Strax före tolv åkte jag och mamma ut till mormor och morfars sommarstuga. Morfar var på nån begravning så vi underhöll mormor. :P Vi fikade och pratade. Eller ja, dom pratade. Jag sa väl inte så mycket direkt. Man har liksom inte så mycket att komma med i dom samtalsämnena som dom har. Efter ett tag så dök även min morbror och hans sambo upp. Så då blev vi några till som pratade. Min morbror började även smsa och dryga sig med min kompis Daniela. Haha, stackars Danni. Hon blev alldeles förvirrad. Haha.

Vi kom hem i fem tiden och sen dess har jag spenderat min tid här framför datorn med undantag för att äta kvällsmat.

Ha det så bra! Vi hörs!

Av Sofia - 2 juli 2009 23:51

Jag vill bara uppmana till alla som är inne på min blogg att kommentera! Det är så kul att höra vad ni tycker och tänker. Det behöver inte vara nå speciellt ni skriver. Men nått kan ni väl skriva?

Puss på er!

Av Sofia - 2 juli 2009 23:50

Jaha, då sitter man här då. Inte så ovanligt om kvällarna. :P Hade inget speciellt och göra så jag fixade lite ny design. Helt okej tycker jag det blev!

...

Av Sofia - 2 juli 2009 16:57

Har kollat igenom bilderna nu som jag och Ellinor tog igår kväll. Men dom blev inge bra. Antingen var dom suddiga, eller konstig vinkel, eller så såg vi helt enkelt konstiga ut. Haha, ni får klara er utan bilder den här gången.

Jag glömde ju säga i förra inlägget att jag kom in på omvårdnad!! Fick svaret igår och jag har kommit in!!! Så kul! :D Daniela kom också in, så det känns underbart! Micke har jag inte snackat med så han vet jag inte. Men för hoppningsvis så har han också kommit in. :)

Av Sofia - 2 juli 2009 16:01

Hej!!

Igår var asså Ellinor här då. Hon kom hit strax före halv fem, vi gick ner på mitt rum. Satt och snackade. Mamma hade grillat så vi åt sen kvällsmat. Sen tog jag och Elli en promenix till willy:s och köpte godis! Vi gick sen hem i värmen igen. Gick ner på mitt rum och svalka av oss. Mitt rum är så svalt och skönt!! Vi gjorde sen vårt egna lilla godis. Doppade marshmallows i smält vit choklad och sen låta det stelna. Så gott! Sen gick vi ut och spelade kubb. Haha, jag vann! Båda gångerna! Elli sa att det bara var tur, men jag kallar det skicklighet. Haha, nej då, det var nog mycket tur. :P

När vi var klara med det satte vi oss på altan och tog det lite lugnt och prata. Sen gick vi ner på mitt rum igen. Vi bestämde oss för att kolla på film. Elli började rota igenom alla filmer vi har. Hon fick fram Sunes sommar och sa att hon aldrig hade sett den! Hur kan man inte ha sett den?! Så vi kollade på den. Lite små rolig film sådär. Vid elva tiden när vi var klara med filmtittande var vi så uppblåsta efter allt godis så vi bestämde oss för att gå ut och gå en sväng. Det var skönt! Så svalt och härligt. Vi gick omvägar för att inte komma hem. Det var så skönt! Men när vi väl kom hem sen så satte vi oss på altan igen och snackade. Sen gick vi ner på mitt rum. Satte oss lite vid datorn och låg sen och snackade. Sen släckte vi. Rolig dag blev det som alltid när vi två umgås!

Idag sov vi ända fram tills att mamma sa att det var dags för lunch. Då masade vi oss upp. Vi bestämde oss sen för att åka till stan. Jag behöver en ny bikini så vi tänkte kolla lite på det, men det var så varmt så vi gav upp. Orkade inte gå runt där i värmen. Vi åkte därför hem igen.

Så ja, där har ni lite ny fakta om vad som händer. Jag och Elli tog lite kort igår också. Lägger upp dom sen om det blev nå bra bilder.

Vi hörs!

Av Sofia - 1 juli 2009 13:16

Hej på er!

Här sitter jag och dricker en smoothie. Mamma gjorde en och det är så gott! Älskar det! Tänkte faktiskt imorse att jag skulle se till att köpa bär så jag kunde göra en. Men mamma hade tydligen tänkt lika. Eller var det tankeöverföring? Hmm. Haha

Ikväll vid halv fem tiden kommer Ellinor hit. Kvällen och natten kommer spenderas här. Kul!

Ska ta tag i och städa här nere snart så man vågar ta hit henne. Hihi.

Ha det så bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards