Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 7 juli 2009 18:24

Har precis kommit in efter en timmes promenad med Lina. Vi gick en runda i skogen idag också. Vi tänkte ta samma väg som igår, men nånstans gick vi fel. Efter ett tag såg vi mcdonalds skylten en bit fram. Haha, vi trodde vi var på väg åt andra hållet. Att vi typ snart skulle komma ut vid gläntan. Men där hade vi fel. Haha. Men för att ta oss ut till vägen så var vi tvungen att gå på en liten smal stig som typ var igen vuxen av högt gräs. Haha, gräset var typ lika högt som oss själva. Det regnade också, så det var blött. Och regnet gjorde även marken lerig och geggig. Men vi höll humöret uppe och hade kul i alla fall. Men på grund av regnet så började vi till slut dra oss hem. Vi var vid det här laget, efter promenaden i det höga gräset, ordentligt blöta. Men promenaden var trevlig ändå.

Av Sofia - 7 juli 2009 16:41

Idag har det inte hänt mycket. Gick upp strax före ett. Åt lunch och gjorde mig iordning. Var klar vid två. Sen har jag bara suttit här vid datorn och kollat på tv. Men om en stund ska jag ut och vara lite nyttig i alla fall. Jag och Lina ska ut och gå igen. Det är lite mulet ute. Hoppas det inte börjar regna!!!

Ha det så bra!

Av Sofia - 6 juli 2009 16:43

Halv tio mötte jag upp Lina imorse för vår promenix. En och en halv timme var vi ute och gick!!! Impad eller? Vi gick och snackade hela vägen. Trevligt trevligt.

När jag kom hem så duschade jag och åt lunch. Satte mig sen och kollade på 7th heaven. När det var kart så gick jag ut och hjälpte mamma måla förrådet igen. En och en halv vägg målade vi. Vad vi är duktiga. :P

Sen har jag inte gjort så mycket mer. Legat och kollat på tv och suttit här. :)

Av Sofia - 5 juli 2009 21:07

Jaha, då börjar mitt och Linas nya liv imorgon då da. Haha, vi har bestämt oss för att börja leva lite nyttigt. Vi ska göra det tillsammans. Blir roligare då. Det hela går av stapeln imorgon bitti halv tio. Då ska vi träffas för vår första promenad. Får se hur det hela kommer gå. Men vi ska klara det här! Önska oss lycka till!

...

Av Sofia - 5 juli 2009 17:22

Jaha, då har man gjort dagens goda gärning då. Lite, iallafall. Jag har hjälpt till att måla förrådet. Än så länge är det bara grundat, men inom nån dag så åker väl färgen på. Det är nu rött, men ska bli vitt, precis som huset.

Är kanske inte det allrs roligaste att måla. Men det är då inge svårt och inte direkt jobbigt heller, så varför inte. Det är bara att köra!

Av Sofia - 5 juli 2009 15:29

Blev väckt imorse av mamma vid halv elva tiden. Hon sa att min syster med familj var påväg hit, så det var bara att gå upp. Dom kom sen och vi har fikat, lekt och pratat. Nu sitter jag här. Händer inte så mycket. :P

Av Sofia - 4 juli 2009 22:29

En lite små rolig film. :)

Av Sofia - 4 juli 2009 22:23

Väcktes imorse strax före tolv av att elli ringde. Hon tyckte att vi skulle hitta på nått idag och självklart hakade jag på det. Vi bestämde träff på stan en timme senare. Jag gjorde mig iordning och tog sen moppen och åkte. Vi gick först i lite affärer. Men ganska snabbt hamnade vi på ett café. Vi fikade lite och satt sen och pratade typ en och en halv timme. Vi tänkte sen åka hem till mig. Men på vägen så åkte vi förbi henne. Hon tänkte försöka hitta lappen med lösenordet för att kolla gymnasievalet. Men det gick inge bra. Den var spårlöst borta. Vi gav upp och åkte hit. Så här har vi varit hela kvällen. Vi kollade på en film som hette "Picture this". En helt okej film. Min morbror och hans sambo kom också hit. Så vi gick upp och fikade med dom en stund. Men sen gick vi ner igen. Vi har legat och snackat och läst gamla tidningar. Kul har vi haft, som vanligt!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards