Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 17 juli 2009 22:11

Idag har det inte hänt så mycket. Efter lunch åkte vi ut till stugan. Låg nere vid bryggan och sola och bada. Nice. Gick upp sen och fika lite.


Jag och mamma plockade lite blåbär. En hel del fick vi ihop. Men jag hade väl inte dom bästa bärplockarkläderna precis. Sandaler och vita knäbyxor. Det var ju inte speciellt skönt att gå med sandalerna i skogen och eftersom byxorna var vita var väl inte det den bästa fägen. Dom blev blåprickiga. :( Mamma har slängt in dom i tvättmaskin, hoppas prickarna gick bort. I skogen där så upptäckte vi att det var mycket små flugor och mygg. Eller ja, jag märkte inte så mycket. Men mamma, haha, hon hade jätte mycket runt sig. Speciellt på stjortsen. Hihi.


Nu under kvällen har jag gjort det gamla vanliga. Kollat på tv och suttit här vid datorn.


Hallonen har börjat mognat på buskarna nu också. Så gott!!!


Ha det så bra!

Av Sofia - 16 juli 2009 22:28


Idag fyller min bror år. Stort grattis till honom! <3 


Halv fem imorse vaknade jag av regnet som vräckte ner så det smattrade för fullt på fönstrena. Det åskade även. Några ordentliga smällar blev det. Till slut somande jag om och blev sen väckt vid nio tiden av mamma och lillskrutten. Men efter att dom gått upp igen så råkade jag somna om. Hihi, så jag sov till halv elva istället. Förmiddagen bestod av lek. Efter lunch åkte vi hem till min syster och lämnade av honom. Vi fikade lite, men blev inte där så länge. Åkte in till byn på hemvägen för det var nån marknads aktigt. Soliga torsdag, eller vad det heter. Men det avr väl inte så mycket att se. Hemma sen har det inte hänt så mycket. Råkade somna så blev seg. :P Sen har jag kollat på tv och suttit vid datorn. Som vanligt om kvällarna alltså. ;)

Ha det bra!

Av Sofia - 15 juli 2009 23:04

Hej på er!

Idag väcktes jag vid halv tio tiden av att det knackades på mitt fönster. Min syster och hennes son hade kommit. Jag klev upp och gjorde mig iordning, gick sen upp till dom. Vi pratade och umgicks och åt sen lunch. Det bestämdes att lillskrutten skulle sova kvar här så min syster åkte strax där på hem. Jag, mamma och ungen åkte ner på stan. Det blev lite rulltrappsåkande som skrutten tycker är så kul. Sen köpte vi lite kläder till lillebror som kommer snart. Så små kläder asså. Storlek 62 eller vad det nu va. Så smått, men otroligt sött. Efter stan åkte vi hem igen. Vi fixade upp en liten barnbassäng som han kunde bada i. Lite bus blev det också. Jag och mamma åkte på en dusch när ungen fick tag på vattenslangen. Haha. Han jagade mig sen med den och han tyckte det var jätte kul. Jag blev lite blöt, men för det mesta hann jag undan. Jag var snabbare än honom. Hihi.

Vid åtta tiden var det läggdags för honom. Efter det har jag kollat på tv och suttit vid datorn. Ska snart ta och gå och lägga mig. Kommer väl bli väckt i tid imorgon av lillen. Dessutom är jag faktiskt lite trött.

Ha det bra!

God natt!

Av Sofia - 15 juli 2009 00:07

Haha, så underbart söta!

Av Sofia - 14 juli 2009 23:37

Idag har vi varit i Örebro hos min bror. Tog typ två och en halv timme att åka dit. Men med godis, musik och sms konversation med Simon så gick det ganska bra. :P Kom dit strax före tolv. Åt lunch. Satt och pratade. Gick ut en sväng med hundarna. Fikade. Satt och pratade mer. Åkte hem. Haha, ja, så såg det väl ut. Inte så mycket mer att berätta om det. Trevligt var det i alla fall. Hem färden gick snabbare för jag somnade. Hehe. Vi kom hem typ vid sju. Satte mig lite vid datorn och har sen kollat på tv. Inge speciellt med andra ord. :P

Imorgon kommer min syster och hennes son hit. Nice.

Ha det bra!

Puss och god natt.

Av Sofia - 13 juli 2009 22:33

Dagen i dag har spenderats med Ellinor. Jag åkte till henne vid halv två tiden. Vi umgicks. Strax före tre åkte vi ner på stan. Vi gick runt och kikade lite och gick sen och fikade. Satt där och snackade en stund. Efter det gick vi och hyrde film. "Isprinsessan". Jag gick sen och köpte Erik Linders skiva. Så bra han är!! Vi åkte sen hem till mig. Här låg vi först och snacka. Åt sen kvällsmat och började sedan kolla på "I taket lyser stjärnorna". Tredje gången för mig. Första för Elli. Vid halv sju tiden började vi göra oss klara för att sedan åka iväg och bowla som vi beställt bana till klockan sju. Var riktigt kul! Ibörjan gick det väl inte så jätte bra. Men till slut fick man in snitsen. Vem som vann har vi inte riktigt koll på. Vi låg jätte jämnt. Men båda hade varsin spärr som inte räknats in förrän tiden var ute. Men vi säger att det blev oavgjort. :P

Åkte sen hem till mig igen för att kolla på filmen vi hyrt. Den var helt okej.

Hon åkte hem för en stund sen.

Imorgon ska vi till Fredrik och Erika för min bror fyller år på torsdag. Vi ska åka typ vid kvart över nio- halv tio. Vilket betyder att jag måste gå upp typ vid åtta. Måste gå och lägga mig i tid med andra ord. :P

Nu ska jag klicka runt och läsa igenom alla mina typ 15 bloggar jag följer. Får se om nån har skrivit nå kul. :P

Ha det bra!

Av Sofia - 12 juli 2009 19:54

Idag har det inte hänt så mycket. Vi var till mormor och morfar en sväng. Fikade och pratade. Sen har jag bara varit hemma. Har städat här nere. Dammsugit och torkat golvet. Vad duktig jag är. :P Har bara toan kvar nu.


Av Sofia - 11 juli 2009 23:32

Så underbart bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards