Alla inlägg under juni 2009

...

Av Sofia - 26 juni 2009 20:56

Tåget är försenat. En ledsen Ellinor.

Av Sofia - 26 juni 2009 20:43

Jaha, ska man försöka få ihop en liten berättelse om gårdagen då.

Klockan sju hämtade vi upp Ellinor för skjuts till tågstationen. När vi kom fram tog vi reda på vilket spår tåget skulle gå ifrån och sen stod vi och väntade. Vi stötte på min spanska lärare som också skulle med tåget så det blev lite snack med henne. Efter en stund kom tåget in. Vi klev på och resan till Borlänge där vi skulle byta tåg gick bra. Väl framme så skulle tåget till Stockholm komma efter 10 minuter. Bra, tänkte vi. Slipper vi stå och vänta. Men jo tjena, en halvtimme var det försenat. Men det var bara att stå och vänta. Till slut kom det ju. Resten av resan sen gick bra. Vi satt och snackade, lyssnade på musik och halv sov lite. När vi kom fram tog vi en liten promenix till Åhléns där vårt första stopp blev. Sen fortsatte vi plöja affärer. Vi gick även ut till gamla stan. Vi tog en lunch där på nån thai restaurang. Vi gick i alla affärer som verkade intressanta. Sen gick vi tillbaka. Klockan var vid det här laget runt tre och vi var trötta på att springa i affärer i värmen. Så vi tog bussen ut till skansen. Strax innan entrén så var det några turister som frågade om vi kunde ta kort på dom. Och visst, det gjorde vi väl. Sen fortsatte vi in. Vi började med att äta glass. Vi satte oss i skuggan och åt. Sen gick till akvariet. Betalde in oss och gick runt och tittade. Vid fem tiden bestämde vi oss för att börja åka tillbaka så vi skulle hinna äta och shoppa lite till innan det var dags för hemfärd. Men när vi kom till busshållsplatsen så krånglade biljettautomaten så vi fick inte fram nån biljett. Så vi tog spårvagnen istället. Var smidigare. Men den hade norrmalmstorg som slutdestination så det fick bli en promenad därifrån. Men vi gick under den promenaden in i affärer också så det var inga större problem. Men vid det här laget började man få ont i fötterna efter allt gående, hehe. När vi till slut kom tillbaka så gick vi och åt kvällsmat på mcdonalds. Vi hade typ en och en halv timme kvar sen innan tåget skulle gå, men vi hade så ont i fötterna så vi gick till tågstationen och satte oss där och vänta. Tåget skulle gå 19.44 så vid halv åtta tiden började vi gå mot spår 8 där det skulle komma in. Vi gick dit och ställde oss och vänta. Det stod en skylt med spår 8 och en skylt i taket om vilket tåg det var och allt stämde. Så vi stod där. Men det stod ett tåg längre fram och eftersom klockan gick så bestämde vi oss för att kolla vilket tåg det var. Men på skyltarna stod det spår 7 och en pil framåt så vi trodde tåget tillhörde spår 7. När vi sen gick där kom det en kille bakom oss. Han var väl typ 25-30 år. Han undrade om vi visste vilket tåg som gick till Falun. Han hade tydligen också blivit misstänksam. Vi gick tillsammans framåt och mycket riktigt så var de det tåget vi skulle med. När vi kom dit så stod det spår 8 och spår 7 var spåret bredvid. Vi sa så alla tre att det var knäppt skyltat. Men det löste sig ju, så det var väl bra det. Vi gick på tåget och efter en stund började det rulla. Hemfärden kändes längre än när vi åkte dit, även om det brukar vara tvärtom. Fötterna hade vi ont i så skorna åkte av så fort vi satte oss. Vid halv elva tiden kom vi till Falun.

Så där ja, nu har ni min lilla dag här. Jag och Ellinor hade otroligt kul. Vi tog en massa kort. Ska välja ut dom bästa så ska jag lägga upp dom här under kvällen nån gång.

Av Sofia - 26 juni 2009 20:40

Härlig dag. Riktigt varm och skön! Jag, mamma, syster och hennes son var till lugnet och bada idag igen. Jag badade med lillskrutten lite men låg också en hel del i skuggan och slappa. Vid två tiden åkte vi hem. Dom blev kvar här ett tag innan dom sen åkte hem till sig. Sen har jag inte gjort så mycket mer idag. Hehe.

Av Sofia - 25 juni 2009 22:44

Jag och Ellinor har haft en fantastiskt bra dag i Stockholm. Tyvärr orkar jag inte berätta om allt nu. Tar det imorgon istället. Nu ska jag ställa mig i duschen så man känner sig någolunda fräsch igen och sen ska jag gå och lägga mig.

Puss och godnatt.

Ps. En massa bilder från idag kommer imorgon. Ds.

Av Sofia - 24 juni 2009 22:04

Tåget går klockan 07.26 imorgon. Vi ska hämta Ellinor strax efter sju. Det hela betyder att jag måste går upp senast klockan 06.00 Urk! Men jag kommer få en kul dag så det är det väl värt. Men en sån tidig uppstigning, betyder att jag måste gå och lägga mig i tid ikväll. Så det är nog inte långt kvar innan jag ska ta och gå och lägga mig.

Kameran har jag redan lagt ner i väskan så den är med. Får försöka få till nå bra kort så jag kan lägga upp dom här sen.

Ha det så bra!

Av Sofia - 24 juni 2009 18:51

Vid lunch tid kom min syster och hennes son hit. Vi åkte sen till lugnet och bada. Härligt! Nu känns det som sommar. Lillskrutten badade för fullt. Han tyckte det var jätte kul. Jag badade också med han. Men jag låg även en hel del och solade. Skönt!

Sen åkte vi hem. Ungen lekte med en hink med vatten. Men det sluta med att han satte sig i den och badade igen. Han tyckte det här med att bada var jätte kul. Dom åkte sen hem till sig för en stund sen. Då ringde jag till Ellinor. Vi ska nämligen till Stockholm imorgon. Ska bli kul! Får berätta mer imorgon om det. Ska lite senare iväg och köpa lite godis och sånt så vi har nått att underhålla oss med på tåget. Hehe.

Av Sofia - 23 juni 2009 18:33

Solen har skinit hela dagen! Så härligt!! Min bror och hundarna kom hit vid tolv tiden. Erika var hos nån spåtant så han var här under tiden. Två timmar var han här och vi satt ute på altan och prata. Sen åkte han. Dom åkte hem idag. Får se när nästa gång blir att dom kommer hit.

Sen har jag legat ute i solen. Måste ju passa på nu när den skiner så härligt. Hoppas den stannar ett tag.

Av Sofia - 22 juni 2009 21:17

Igår hade jag inte tid att blogga, så det blev inge inlägg. Sen jag började blogga så har jag skrivit minst ett inlägg om dagen. Men nu är det tydligen brutet. :P

Vad hände igår då eftersom jag inte hade tid att blogga? Vid lunch tiden åkte Fredrik och Erika. Lite senare åkte jag och mamma till stan, men hittade inge. Vid fyra tiden mötte jag upp Daniela, Simon och Pontus. Vi spelade först lite basket. Jag fick blåsor under fötterna som gör ont. Stackars mig, haha, nej då. Jag överlever. Solen sken så efter typ en timme gav vi upp. Vi åkte ner till slusscafét och köpte dricka och sen blev vi kvar och spela minigolf. Under den tiden anlände även Tara. Vi åkte sen hem till mig. Här spenderades kvällen med chips, läsk och skratt. Vid elva tiden åkte Daniela, Simon och Pontus hem. Den andra skrutten sov kvar. Så dagen idag spenderades med henne. Vi cyklade ner på stan och gick i nån timme. Men vi hittade inge. Det hela avslutades med glass innan vi åkte hem.

Sen har det inte hänt så mycket mer. Solen har äntligen kommit fram och det är varmt och skönt!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards