Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Sofia - 1 juni 2009 17:14

Haha, den här är så bra! 


Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen

och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de

tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.

Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg.

När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade

sig för att skicka ett mejl till hustrun.Han missade dock en bokstav i namnet.

Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem

från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med

kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:

Till: Min älskade hustru!

Rubrik: Jag har kommit fram!

Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här

numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära.

Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon.

Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min.

PS. Det är verkligen hett här nere! DS.

Av Sofia - 1 juni 2009 17:08

Dagen började med sovmorgon. Skönt! Men vi fick hål på första lektionen för vår lärare var inte där. Hade man vetat det hade vi ju fått ännu längre sovmorgon.

Spanska var det sen. Vi fortsatte kolla på en film. Kommer inte ihåg namnet på den, men den är inte bra i alla fall.

 På matten jobbade vi på bara och på no:n körde vi jeopardy. Lite repetition så där. Sen sluta vi. Skönt!!

På vägen hem började det ringa på mobilen. Men jag kunde ju inte svara eftersom jag åkte moppe. Men när jag kom hem så såg jag att det var mamma och jag ringde tillbaka. Hon var på stan och tyckte att jag skulle komma ner. Så det vara bara att vända och åka dit. Jag behövde ett par nya sandaler och nått till skolavslutningen så det var det vi kolla på. Nå skor hittade jag inte, men där emot en snygg röd klänning. Får åka ner på stan med Ellinor nån dag. Hoppas jag hittar nå skor då.

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards