Alla inlägg under december 2009

Av Sofia - 21 december 2009 22:46

I åttan gjorde jag och min klass en julshow. Då hade vi bla med en liten teater som Jonas Gardell har skrivit. Hittade den på youtube när han läser den och är bara tvungen att lägga upp den. Så kul den är och vi hade fantastiskt roligt när vi tränade till den och sen visade upp den. Det är sex roller och jag spelade pappan. :P


Av Sofia - 21 december 2009 22:15

Sov länge idag!!! Så skönt! Blir dock kanske problem att somna ikväll, men aja. :P


Ellinor kom vid fyra tiden. Vi har suttit och pratat hela kvällen!! Trevligt trevligt!


Ha inte så mycket att säga egentligen. Händer inge speciellt. Vill ha jul nu!! :P

Av Sofia - 20 december 2009 23:21

Fjärde ljuset är nu tänt! Inte långt kvar till jul nu! Så härligt!!


Idag var jag och mamma en sväng till mormor och morfar. Dom hade tagit fram granen och satt i ljusen men inte klätt den när vi kom så min och mammas uppgift blev att klä den. :P Sen satt vi och prata innan vi åkte hem...

När vi kom hem började jag fixa med julklapparna till mormor, morfar, farmor och farfar. Blev nog bra tror jag...:P

Sen har det inte hänt så mycket. Pratade med elli nu ikväll och vi bestämmde att hon skulle komma hit en sväng imorgon, nice nice.

Sen har jag även kollat på film. Coyote ugly hette den. Ganska bra faktiskt.


Av Sofia - 19 december 2009 23:43

Idag har vi varit hos min syster och hennes familj. Kattungarna hade växt lite mer nu och dom var hur söta som helst!!!

När vi kom hem tog jag tag i städningen här nere och sen började vi fixa med granen... När pappa höll på med min gran och skulle såga till så den gick i julgransfoten så gick foten sönder... Botten lossnade på nå sätt. Så jag och mamma fick åka och köpa ny. När vi sen kom hem så satte vi granen i foten och den stod bra. Så frågade mamma om pappa hade sågat av en bit av stammen så den fått en ny "snittyta" så den börja suga vatten igen, men det hade han ju inte gjort. Så det var bara att upp med granen ur foten och ut i garaget och såga lite. Sen satte vi tillbaka den. Vi skulle sen sätta i ljusen... Allt gick bra tills vi kom till det fjärde ljuset då fjädern i klämman som man sätter fast ljuset i granen med gick sönder. Hur skulle vi nu få fast det? Men jodå det löste vi med en gummisnodd, haha. Men sen så gick allting bra och nu står den färdigklädd och fin. ;)

Vi ska väl inte säga så mycket om våra julgransproblem, tänk om man haft det så här:


Av Sofia - 19 december 2009 21:04

Granen står så grön och grann i stugan, granen står så grön och grann i stugan, tralalalalalalalalalalala.


  


Nu är granen klädd och klar. :P

Av Sofia - 18 december 2009 23:01

Nu är det äntligen jullov!!! Så härligt!!


Dagen idag började som vanligt med svenska. Vi fortsatte med vårat "tal".

Sen var det fika i matsalen. Och sist var det lite avslutning i kristinehallen. Tre framträdande och lite prat från rekton. Dom som sjöng var grymt duktiga måste jag säga!!

Efter det var det slut! Jag och Micaela gick ner på stan. Åt lunch, gick runt och kollade lite och tog bussen hem vid två. Strax efter att jag kommit hem kom mamma hem och hon tyckte att vi skulle åka till stan. Haha, jag hade ju precis kommit hem därifrån, men visst jag gick med på det och jag köpte ytterligare två julklappar. Ett till Victor och ett till Axel!


Nu ska jag nog snart börja dra mig mot sängen...


Ha det bra!

God natt.

Av Sofia - 18 december 2009 09:53

Igår blev det inge blogg. Tänkte blogga men det gick inte att komma in på sidan. Bara jag som hade problem med det?


Nu sitter jag i alla fall i skolan. Sista dagen nu, sen är det jullov!

Är jätte kallt ute. -15 när jag kollade på termometern innan jag gick till bussen. Så långkalsongerna, mössa och vantar åkte på. :P


Nu börjar jag snart så ska gå härifrån.


Ha det bra!

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards