Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofia - 22 oktober 2009 21:44

Idag är det torsdag, vilket betyder fredag imorgon, vilket betyder lov sen!!! Härligt!

Idag har det varit skola. Inget konstigt med det. Hade sovmorgon för musiken var inställd. Skönt skönt! Första lektionen blev istället medicinskgrund där vi fortsatte med cancerarbetet, även lektionen efter lunch fortsatte vi med det. Men då fick vi även tillbaka alla uppgifter vi har gjort i omvårdnad och medicinska kurserna. Hade hunnit blivit några stycken. Men jag blev nöjd över resultaten av alla! Vår lärare sa att hon hade varit hård i bedömningen och att många skulle få kompleteringsfrågor. Men det behövde inte jag. :) Skönt!

Sista lektionen var idrott. Vi körde badminton. Men efter typ en halv timme gick jag, danni och elin ner till gymmet istället. Vi körde på där istället. Nice nice. :P Efter det så slutade vi!


Ha det bra!

Av Sofia - 21 oktober 2009 22:27

Jaha, vanlig dag idag med skola och sånt. Inge speciellt har väl hänt. Rullat på som vanligt... Kollat på Grey's anatomy nu ikväll såklart. Bra bra. ;P

Musiken är inställd imorgon så vi har sovmorgon. Härligt! Börjar 10.10, nice! ;)

Av Sofia - 20 oktober 2009 22:19

Jahapp, utvecklingssamtalet avklarat då och det gick väl bra... Resten av kvällen har det inte hänt så mycket. Legat och kollat lite på tv. Andra avenyn såklart!!! Det är bra det. ;)

Nu ska jag fixa lite och sen börja dra mig mot sängen. Vi hörs!

Ha det bra! God natt.

Av Sofia - 20 oktober 2009 14:11

Heeeej!


Dagen började med matte... Satt i grupprum med danni, elin, hanna, krille, micke, simon och pontus. Nice nice. :P

Efter det hade vi medicinsk grund. Vi gick igenom hur det går till från början till slut när en patient söker för nått. Liksom hur allt går till fram tills det att man är klar. Olika tester man gör osv. Hänger ni med? ;) Intressant lektion i alla fall. Vi hade lite tid kvar på slutet så då jobbade vi lite med canceruppgiften.

Efter lunch hade vi engelska. Fick tillbaka provet vi gjorde förra veckan. Blev nöjd med resultatet. Fick 51.5 av 58. :) Men mitt i lektionen kom en lärare och sa att alla lektioner var inställda. Det var nån vattenläcka så skolan hade inge vatten, så alla fick sluta. Härligt. :) Åkte då hem. Men här kommer då det pinsama in. :P Moppen var lite seg på vägen hem, men det har den varit i några veckor nu eftersom det är så kallt ute. Men så kom jag här vid spisbrödsfabriken, eller vad det heter, och då la den bara av. Försökte få igång den, men det gick inte! Ringde till mamma och hon sa att jag skulle låsa moppen och börja gå hemåt. På vägen mötte jag pappa. Han gick bort för att hämta hem moppen. Han fick stjuta den för hand hela vägen. Stackare! Men aja, hem kom den och vi fick i den lite bensin. Och efter en återigen trög start så fick vi igång den tillslut i alla fall. Så tur var väl det, att det inte var nå allvarligare fel liksom. Även om detta var onödigt. Men jag ska i alla fall inte använda moppen nå mer i år. Tänkte tanken redan imorse när jag åkte till skolan för det var sjukt halt!!! Läskigt. Det får bli buss nu istället. ;)

Imorgon så är två lektioner inställda pga av att den läraren var tvungen och vara hemma och vårda sjukt barn. Så vi har matte 9.30 till 10.25 Sen har vi ingen mer lektionen förrän msk klockan 12.40 till 14.15 Det är dom två enda lektionerna vi har imorgon. Får se vad man hittar på där emellan då. Antingen blir det väl stan med elin och danni, eller så åker jag hem. Men om jag ska åka buss imorgon så går det ju en massa tid åt det. Aja, vi får se hur jag gör. :P

Ikväll vid sex tiden ska vi iväg på utvecklingssamtal. Får se hur det går då, men det ska nog inte vara några problem tror jag. :P


Ha det bra!

Av Sofia - 19 oktober 2009 22:17

Hej på er!!


Varit i skolan idag. Började med idrott. Sen hade vi medicinsk grund. Drog igång med arbetet om cancersjukdomar. Efter lunch hade vi msk. Fortsatte med arbetet som vi håller på med där... På matten sen så jobbade vi på som vanligt. Jag, danni, elin, simon och pontus satt i grupprum. När det var tio minuter kvar av lektionen tänkte vi gå tillbaka till klassrummet eftersom vi snart skulle sluta. Men då hade dom redan fått slutat. Mötte lärarna när vi var påväg därifrån och dom hade glömt bort att vi satt i grupprum. Haha. :P

Resten av eftermiddagen och kvällen har det inte hänt så mycket. Gjort klart arbetet i hälsa/ohälsa-smärta. Härligt. ;P

Nu ska jag strax gå och lägga mig. ;)


Ha det bra!

Av Sofia - 18 oktober 2009 21:45

Söndag idag. Måndag imorgon och en ny skolvecka börjar. Men efter denna vecka så är det höstlov!! Härligt!!

Idag har jag inte heller gjort så mycket. Gjorde klart slutet av städningen jag började med igår. Sen har jag även varit duktig och pluggat lite. Skönt och ha det gjort! Sen har jag såklart även kollat på "One tree hill". Så bra det är!!

Sov länge imorse, så vi får väl se hur lätt det blir att somna ikväll. ;P


Ha det bra!

Av Sofia - 17 oktober 2009 23:37

Hej på er!!!


Idag har det inte hänt mycket... Sov länge!!! Har sen hållt på och städat här nere samtidigt som jag chattade med ellinor. Så jag var väl kanske inte så effektiv, men fick det gjort i alla fall. :P Kvällen har spenderats med datorn och tv:n, sitter nu och pratar för fullt med danni. ;P


Ha det bra!

Av Sofia - 16 oktober 2009 23:02

Fredag idag! Så skönt!!!

Varit i skolan. Första lektionen var svenska. Efter lunch hade vi engelska prov. Men tror det gick bra. Kändes så. ;) Sista lektionen var musik. Vi fortsatte att jobba med våran låt. Kul kul! Stod och sjöng i typ en timme. Haha. ;P Snart kan vi nog gå in i studion och börja spela in... :)

När jag kom hem var min syster och hennes söner här. Men dom åkte strax därpå, dom hade ju redan varit här hela dagen så. :P

Har inte hänt så mycket sen. Haft ett par roliga timmar på msn med elli, haha! Sen har jag kollat på idol och smallville!!!


Ha det bra! Trevlig helg! 

Presentation

omröstning

Hur känner du mig?
 vi är familj
 vi är släkt
 vi är vänner
 vi känner varandra lite
 vi känner inte varandra alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna ett litet spår efter dig!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards